Marketingul în era Internetului

12 01 2009


Noua Economie se centrează pe informaţie. Internetul permite consumatorilor şi companiilor să acceseze şi să împărtăşească cantităţi de informaţie fără precedent, cu numai câteva click-uri ale mouse-ului.


Internetul este important pentru construirea relaţiei cu clienţii. Datorită dimensiunii sale interactive, internetul reprezintă un instrument de marketing extrem de puternic. Companiile pot interacţiona online cu clienţii pentru a afla mai multe despre nevoile şi dorinţele lor specifice. La rândul lor, clienţii online pot pune întrebări şi oferi informaţii. In acest fel, companiile pot creşte valoarea şi satisfacţia oferită clienţilor prin îmbunătăţirea produselor şi serviciilor.
Această dimensiune interactivă nu este singurul avantaj al marketingului online. La aceasta se mai adaugă şi reducerea costurilor (prin eliminarea cheltuielilor de menţinere a unui magazin, a chiriei, a asigurării, a facturilor lunare), sporirea vitezei (Internetul poate trimite informaţia cu viteze incredibile de la o locaţie la alta) şi a eficienţei.
Marketingul electronic este partea de vânzare electronică. El constă în eforturile de a vorbi despre, a promova şi a vinde produse şi servicii prin internet.


Cumpărarea pe internet a câştigat teren în ultimii ani, este încununată cu succes pentru că este mai comodă, pentru că permite o mai uşoară comparaţie („răsfoind” cataloage sau navigând prin diferite site-uri), pentru că posibilitatea de selecţie este mai extinsă, pentru că se poate comanda 24 de ore din 24, pentru că avem de-a face cu un mediu global ce permite tercerea de la o ţară la alta în doar câteva secunde.


In concluzie, marketingul online se dovedeşte a fi un instrument puternic de stabilire a unor relaţii strânse cu clienţii, de îmbunătăţire a vânzărilor şi de comunicare a informaţiilor despre companie şi produsele ei.


Gabriela Pavel

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: