Messengerul, instrument de marketing în secolul XXI?

12 01 2009


Faptul că Yahoo Messenger a devenit cel mai popular instrument de comunicare nu este o noutate pentru noi. Şi dacă ar fi să luăm în considerare cuvânt cu cuvânt descrierea acestui instrument pe care o găsim pe Wikipedia: “A messenger is a person employed in business to convey messages, official dispatches, telegrams, letters, or parcels…” (Messengerul este o persoană angajată în afaceri pentru transmiterea mesajelor, corespondenţei oficiale, telegramelor, scrisorilor, coletelor…), ajugem la concluzia că messengerul a devenit şi se dezvoltă ca un instrument de marketing extrem de popular şi la îndemâna oricui.


O funcţie destul de nouă şi care îşi câştigă admiratorii din domeniul afacerilor este Status eXchange. La ce se referă acest instrument? Companiile pot folosi acest instrument pentru a dirija interesul oamenilor către compania sau produsul pe care îl promovează. Cu alte cuvinte, este un alt mod de a face reclamă. Reuşita în cazul acestui instrument este că
1. traficul pe yahoo messenger este extrem de mare
2. este o informare online mai sănătoasă şi mai corectă decât spam-ul
3. yahoo messenger este folosit atât de clientul intermediar, cât şi de către clientul final.


Ce înseamnă client intermediar şi client final? De ce este atât de important cui te adresezi? Messengerul a devenit în ultimii ani un instrument de comunicare foarte rapidă, folosit pe întreg globul. Cine se află în faţa monitorului şi discuţiile purtate sunt extrem de variate. Şi tocmai pentru că este atât de rapid şi de confortabil, a devenit o cale de comunicare în afaceri. În momentul de faţă, messengerul este folosit de o mare parte a oamenilor de afaceri. Atunci când folosim messengerul ca şi instrument de promovare, ne adresăm atât afaceriştilor din diferite domenii, care pot deveni clienţi intermediari, cât şi clienţilor finali, persoanele care se bucură de produsul cumpărat.


O privire în josul paginii de messenger şi un simplu click este de ajuns pentru a fi purtat către pagina de web a unei companii:
http://www.knfilters.com/
Cât de interesant şi de atrăgător este bannerul folosit depinde numai de mesajul transmis.
Knfilters foloseste ca mesaj în bannerul prezentat pe messenger: ADD PERFORMANCE, alături de imaginea unei maşini. În puţine cuvinte, am înţeles că îmi pot îmbunătăţi maşina cu un produs sau serviciu.
În România, această fucţie este valabilă din 2008. Primul anunţ regăsit în josul paginii pe messenger aparţinea televiziunii Antena 1, legat de un program special organizat de acest post de televiziune.


http://ro.wikipedia.org/wiki/Yahoo!_Messenger
http://www.knfilters.com/
http://www.ymessengerblog.com/
http://www.ghidwww.ro/news-ghidwww/n752


Musat Iulia

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: