Pa! Ne vedem mâine pe blog!

12 01 2009


Marketingul pe internet a evoluat, fără îndoială. Gata cu broşura online pe care o “trânteai” şi te rugai pentru un procent mic de vizitatori. Acum, oamenii de marketing au ajuns la concluzia că este nevoie să ia în considerare nevoile oamenilor şi că oamenii se poartă pe internet aşa cum se poartă şi în viaţa reală. Indiferent că este vorba despre adolescenţi care comentează formaţii de muzică pe MySpace, indiferent că sunt oameni de marketing care se sfătuiesc pe site-urile de consultanţă sau pe sutele de forumuri despre cine ştie ce subiect, oamenii se reunesc pe baza pasiunilor şi intereselor comune.


Companiile realizează faptul că pentru a reuşi în afacerea lor, trebuie sa-şi “umanizeze” campaniile şi să-şi transforme site-urile statice în prezentări web, cu bloguri, prezentări video, media etc pentru a dezvolta un sentiment de angajament şi de loialitate tribală faţă de brandul lor.


În prezent, modalitatea cea mai eficientă de a reuni un grup cu interese comune pe internet este acela de a crea un blog. Oamenii au acces la informaţii şi de asemenea pot deveni ei înşişi cei care să-şi spună părerea despre un anumit subiect. Interacţionăm, deci existăm!


www.bookblog.ro
În urmă cu vreo 3 ani, o prietenă mă anunţa că scrie pe un blog creat pentru cititorii de cărţi din România: bookblog. Cei înscrişi pe acest blog pur şi simplu postau recenzii la cărţile pe care le citeau: nimic mai simplu, îşi spuneau părerea despre o carte. Apoi aşteptau comentariile altora care au citit cartea. La prima impresie, m-am gândit că nu au ce face cu timpul lor şi că în România nimeni nu mai citeşte. Însă, mare mi-a fost mirarea când am văzut cât de vizionat era blogul lor şi cât de complexe erau comentariile făcute de aceşti pasionaţi. La rândul lor, comentariile primite au reuşit să mă impresioneze prin capacitatea de înţelegere şi capacitatea de a aduce argumente înţelepte.


Următorul pas a fost acela de a trece de la întâlnirile pe blog la întâlnirile în realitate. Astfel, s-a creat “Schimb de cărţi”, întrunirea pasionaţilor de cărţi care veneau să schimbe cărţi între ei. Succesul acestor întruniri a devenit iarăşi uimitor, încât, au început să participe şi invitaţi cunoscuţi în lumea literaturii şi criticii.


În prezent, blogul a devenit spaţiu de marketing tribal, editurile considerându-l un mijloc bun de a intra în contact cu pasionaţii de lectură. Însă chiar şi în contextul colaborării cu editurile, recenziile apărute pe bookblog continuă să fie unele sincere, lucru apreciat de cititorii fideli. Cum influenţează acest lucru pe cititor? “De multe ori ni se întamplă să primim comentarii în care cititorii ne spun că i-am convins să citească o carte pe care am recomandat-o. Însă se întamplă la fel şi în multe din cazurile în care spunem că nu ne-a placut o carte- lumea citeşte tocmai pentru a vedea daca am avut dreptate. În ambele situaţii se creează discuţii care îi ajută pe nou-veniţi să îşi formeze o părere cât mai corectă.”(Raluca Alexe, autor pe bookblog).


Musat Iulia

Actions

Information

4 responses

13 01 2009
Andrei Rosca, fondator bookblog.ro

Doua precizari esentiale:

1. bookblog.ro este independent si nu este finantat de niciun fel de editura.
2. Conceptul de “marketing tribal” nu exista.

Poate ca ar trebui sa ne informam inainte sa ne facem ca scriem.

13 01 2009
Andrei Rosca, fondator bookblog.ro

Multumim pentru corectura facuta.

13 01 2009
Iulia

Scuza-ma Andrei, sper sa stii ca apreciez foarte mult munca pe care o faci pe bookblog. Se pare ca excesul meu de entuziasm s-a transformat intr-o greseala neintentionata. Imi pare rau ca nu am putut modifica eroarea inainte de a fi descoperita.
Sper sa intelegi un novice in ale scrisului.

13 01 2009
Andrei Rosca, fondator bookblog.ro

Iulia, daca tu esti novice in ale scrisului, si eu sunt la fel. Nu era vorba de cat de bine e scris, nu sunt in masura sa judec asta. Era mai degraba vorba despre ce scriem. Insa am lamurit-o si pe asta iar acum totul e in regula.

Scuze pentru aciditate. 🙂




