Simbolistica mărcilor

12 01 2009

Ca element component al identităţii unei mărci, dimensiunea simbolică a acesteia are o contribuţie foarte mare asupra asocierilor pe care o persoană sau un client le face cu privire la un anumit brand. Această dimensiune simbolică este stabilită cu ajutorul numelor de marcă, logo-urilor şi al simbolisticii mărcilor prin intermediul cărora se realizează comunicarea prin marcă şi care urmăresc să creeze asocieri pozitve cu brandul. Spre exemplu, marca ING datează din anul 1991 şi are ca semn distinctiv leul. Este recunoscută în întreaga lume, fiind în topul 100 al mărcilor globale. Multe produse se regăsesc sub marca ING, aceasta provenind din domeniul asigurărilor, dar şi din cel bancar. Logo-ul ING există din anul 1991, când societatea de asigurări olandeză National Nederlanden şi banca NMB Postbank Groep au fuzionat formând grupul internaţional olandez (International Nederlanden Groep). Leul din logo derivă din diverse logo-uri ale campaniilor predecesoare. Leul portocaliu ING îşi are rădăcinile în începuturile firmei olandeze ING, portocaliul fiind simbolul naţional al Olandei, iar leul simbolul naţional în această ţară. Multe companii, bănci şi societăţi de asigurări au avut sau încă mai au leul în logo-ul lor. Implicaţiile comunicării prin marcă în realităţile firmei cu mediul extern se referă la influenţarea comportamentului de consum al cumpărătorilor finali, la realizarea parteneriatelor strategice, la păstrarea clienţilor timp îndelungat şi diferenţierea faţă de concurenţă. Mărci precum Fuji (reprezentată de culoarea verde) sau Kodak (auriu) au ca simbol dominant culoarea. Simbolistica întâlnită în designul special al numelui de marcă poate sugera calitatatea unică a produsului precum este şi cazul mărcii Lacoste. Sloganurile, de asemenea, au un simbol al prestaţiei deosebite asigurată de marcă,s pre exemplu: ”Gândim la fel” (BCR), ”Let’s make things better” (Philips) sau „Connecting People” (Nokia). Aşadar, orice marcă este recunoscută pe piaţă de un anumit detaliu unic care poate să fie culoare, logo, semn etc. şi acestea au o anumită semnificaţie legată de obiectivele, trecutul, strategia firmei respective sau chiar de mesajul transmis.

Roxana Mihaela Pintilie

Sursa: http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=168724_EN&menopt=abo|bra

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: