“Cât de convingător e Marketingul in store?”

13 01 2009


“70% din deciziile de cumpărare se iau la raft”, “Cumpărătorii aleg produsele orbeşte”, “Cumpărătorul român nu e loial, el vrea iaurt, nu un brand anume” … toate aceste lucruri sunt argument puternice în favoarea dezvoltării din ce în ce mai accentuate a marketingului in store. Astfel, o vizită la cumpărături, în special într-o locaţie IKA, se transformă de cele mai multe ori într-o adevărată experienţă şi, mai mult decât atât, într-o adevărată lecţie de marketing in store, în special dacă e făcută într-o zi de sâmbătă, la ora prânzului (perioada cea mai potrivită pentru activităţi de marketing in store, pentru că locaţiile sunt cele mai aglomerate). O astfel de vizită începe cu degustări a diverselor game noi de produse alimentare promovate de promoteri „bucătari” sau îmbrăcaţi într-un echipament atractiv, în cele mai bune cazuri însoţiţi şi de o mascotă care atrage cu siguranţă atenţia publicului ţintă; urmează diferite prezentări / demonstraţii ale anumitor produse nealimentare sau a modului cum funcţionează acestea; în cele din urmă ajungi la promoteriţe drăguţe din faţa raftului care îţi vorbesc despre produsele unui anumit brand (de cele mai multe ori de îngrijire corporală sau cosmetice), despre calităţile acestora şi cu siguranţă îţi comunică şi o promoţie, fie că e vorba de o promoţie de cantitate, sau de o promoţie cu premiu garantat după casele de marcat, în schimbul unei cantităţi mai mari de produse cumpărate. Şi pentru că în discursul promoteriţei apare expresia premiu garantat, ce român va rămâne indiferent la a primi un „cadou”, chiar dacă e tot pe banii lui.


Astfel, în ciuda faptului că pe lista de cumpărături apare trecut un şampon, în schimbul unui cadou cei mai mulţi vor alege să mai cumpere un produs sau două din gama brandului promovat (pentru că îşi zic “oricum le voi folosi mai târziu sau le voi face cadou”), chiar dacă în loc de un şampon oarecare, va lua trei produse Nivea şi se va întoarce acasă cu mai multe produse decât apăreau pe lista iniţială de cumpărături şi cel mai probabil cu produse ce aparţin altor branduri. În concluzie, astfel de activităţi in store influenţează cu siguranţă decizia de cumpărare a clienţilor nehotărâți în faţa raftului şi care aleg produsul, nu brandul.


Rămâne să ne mai întrebăm doar ce decizie va lua comparatorul atunci când aglomeraţia copleşitoare din locaţie, e dublată de standuri cu promoteri care fac degustație, unul lângă altul, la 3 branduri concurente de iaurt: Tnuva, Danone şi Zuzu? Va conta în acest caz gustul, preţul, brandul sau atractivitatea şi puterea de convingere a promoterilor?


http://www.dailybusiness.ro/, accesat la 8.01.2009


Irina Pavlicenco (Urechean)

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: