„Yves Rocher – un exemplu de succes de marketing direct adresat femeilor”

13 01 2009


Mai mult decât o metodă prin care o companie se adresează selectiv şi personal fiecărui client prin intermediul scrisorilor trimise prin poştă sau prin e-mail, prin telefoane sau mesaje, marketingul direct, pentru a fi eficient în cazul femeilor, trebuie să transmită şi să inducă sentimentul de emoţie, de atenţie, de preocupare, prin care să creeze o legătură şi să arate clientelor că „nouă chiar ne pasă”. Emoţiile, apropierea de consumator sunt elementele cheie care ar face o femeie să aibă cel puţin o imagine pozitivă despre un brand, dacă nu să rămână cu desăvârşite fidelă acestuia. Iar crearea unei astfel de atmosfere este posibilă în special prin intermediul marketingului direct, pentru că aduce compania mai aproape de client, o aduce la el acasă.


Compania franceză numărul 1 în cosmetică vegetală , Yves Rocher, îşi face publicitate exclusiv prin marketing direct , fiind un exemplu clasic de succes datorat acestui tip de marketing. În acelaşi timp, prin strategia aleasă, Yves Rocher ştie să-i creeze clientei o senzaţie de apropiere, de plăcere şi nu mă refer aici la nivel de produs, ci la nivel de relaţie client – companie. O voce binedispusă care te consiliază la telefon, o scrisoare trimisă de fiecare dată într-o formă atractivă însoţită de o surpriză, care face legătura cu mesajul anterior (şi te determină să cumperi în acelaşi timp), precum şi un mesaj de felicitare însoţit de un cadou deosebit de sărători sau de ziua ta, toate ambalate de fiecare dată într-o notă de mister, sunt elemente dintr-o strategie de marketing direct ce în cazul femeilor funcţionează cu siguranţă. Trimiterea unui mesaj personalizat special pentru tine, tonul pe care este transmis acesta, conţinutul lui şi aura de mister pe care o îmbracă nu ar putea da greş decât într-o singura situaţie, atunci când produsul nu satisface pe deplin consumatorul. Însă o astfel de situaţie este exclusă prin posibilitatea returnării lui, astfel fiind indus şi sentimentul de siguranţă.


Strategia de marketing direct a companiei Yves Roche este considerată a fi un succes pentru că e adaptată în totalitate publicului ţintă, pentru că e mult mai aproape de consumator, o caracteristică de altfel definitorie a marketingului direct.


http://www.yves-rocher.com/ro/
http://www.businessmagazin.ro/media-marketing/media-planuri-mari-pentru-publicitatea-la-cutie-la-cutia-postala.html?5545;1008962


Irina PAVLICENCO (URECHEAN) – MCA 1,5 ani

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: