Administraţia publică şi marketingul

14 01 2009

De multe ori m-am întrebat, citind diverse aticole, dacă într-adevăr se poate asocia administraţia publică şi marketingul. Sincer, în contextul actual, pentru a avea efect orice activitate de marketing şi în mod deosebit pentru a putea convinge oamenii ar trebui, probabil, să înceapă cu schimbarea personalului (sau a atitudinii personalului) instituţiilor publice şi în mod deosebit cu cel al Administraţiilor Financiare.

Pentru a înţelege de ce aceată schimbare drastică ar fi necesară, desi sunt sigură că majoritatea lumii s-a confruntat la un moment dat cu o situaţie pentru care a fost nevoit să facă le facă o vizită, trebuie să spun că întotdeauna ne vom „lovi” de doamne nu foarte prietenoase, care niciodată nu au nici timp şi nici răbdare de a ne explica situaţia. Să nu mai vorbin de situaţiile în care nu ne sunt date toate informaţiile şi suntem nevoiţi să revenim de cel puţin 2-3 ori pentru aceeaşi problemă deoarece bine-nţeles că mai sunt necesare şi alte documente faţă de cele cerute prima şi a doua oară.

Astfel, orice campanie de marketing pe care ar avea iniţiativa să o înceapă, ar trebui precedată de o cercetare de marketing pentru a putea înţelege în întregime situaţia şi a alege cea mai bună variantă de acţiune.
Administraţiile financiare au nevoie de o îmbunătăţire a imaginii pe care si-au „câştigat-o” şi de o regândire a atitudinii faţă de „clienţi”, adică faţă de noi, contribuabilii, deoarece suntem nevoiţi să lucrăm împreună şi de ce n-am face acest lucru într-un mediu mai plăcut şi într-o manieră mai prietenoasă?

Până vor înţelege acest lucru va trece ceva timp şi probabil noi ne vom confrunta în continuare cu aceleaşi probleme.

Sper doar ca acest articol şi celelalte care mai sunt pe această temă să dea de gândit şi persoanelor care au posibilitatea să schimbe ceva în sistemul public şi să nu ne mai întrebăm dacă există legătură între administraţia publică şi marketing.

Rozalia Zidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: