De ce sunt triburile ocolite de cărţi

14 01 2009

Marketingul tribal se bazează pe faptul că orice persoană face parte dintr-un grup mai mic sau mai mare, între individ şi grup existând un proces permanent de schimb de idei. De ce nu am putea aplica marketingul tribal pentru comercializarea de carte? Cărţile reprezintă o categorie specială de produse deoarece decizia de cumpărare este adesea influenţată de persoanele din anturaj, care conferă un plus de credibilitate. Trebuie ţinut cont şi de faptul că aceste produse nu satisfac o necesitate vitală (fiziologică) pentru individ, prin urmare, fără o strategie de marketing adecvată, iniţiativa din partea potenţialilor clienţi pentru achiziţionarea noilor publicaţii se menţine la un nivel redus. Aici sunt necesare surse de informare formale, cât mai ales informale.

Din aceste considerente, marketingul tribal ar trebui să reprezinte un instrument preţios pentru a stimula vânzarea de carte, deoarece face apel tocmai la influenţarea preferinţelor individului prin raportarea la un grup cu care acesta se identifică. Mai ales în ultimii ani, librăriile şi-au făcut apariţia şi în mediul virtual, care a adus cu sine o serie de avantaje precum posibilitatea de abordare a unui public mai larg, o ofertă extinsă de titluri, reduceri de costuri (şi de multe ori a preţurilor ataşate produselor), accesibilitate. Cu toate acestea accentul pus pe vânzarea produsului şi nu pe prezentarea calităţilor acestuia reprezintă un factor descurajant, care în orice caz nu conferă credibilitate. Ni se afişează insistent coperta, preţul (cu instrucţiunile pentru efectuarea plăţii), iar în cel mai bun caz este inclusă şi o prezentare expeditivă a conţinutului.

Pentru a îmbunătăţi performanţele unui site dedicat vânzării de carte, aplicând conceptul de marketing tribal, am putea facilita formarea unor grupuri interesate de produsele noastre prin înfiinţarea unui forum de discuţii pe subiecte culturale, a unor bloguri specializate, eventual în care să poată fi expuse recenzii pentru cărţile lecturate, recomandări sau care pur şi simplu să genereze dezbateri şi implicit să stimuleze curiozitatea utilizatorilor pentru anumite publicaţii. De asemenea pot fi oferite în mod gratuit anumite publicaţii în format digital sau capitole ale acestora pentru a menţine interesul publicului. În plus putem obţine datele necesare pentru a adapta oferta de carte la preferinţele cititorilor.

Surse:
http://www.news.pharma-mkting.com
http://www.marcomprofessional.com
http://www.marcomprofessional.com

Alexandru David

Advertisements

Actions

Information

One response

14 01 2009
Iulia

Din fericire in ultimii ani au inceput sa apara si bloguri pentru iubitorii de lectura. Vezi bookblog.




%d bloggers like this: