Nike, pur şi simplu!

14 01 2009

Aşa acţionează cei de la Nike, după propriul slogan (Just do it), de altfel, şi bine fac! Dintre cele mai creative şi neaşteptate campanii de marketing sunt cele lansate de această companie în mod constant, apelând la toate canalele de comunicare posibile.

Acest fapt explică prezenţa a trei videoclipuri virale Nike în topul 10 al celor mai vizionate virale în 2008 pe site-urile Youtube, Dailymotion, Metacafe, Break and Vimeo. Clasamentul aparţine celor de la GoViral (http://www.goviral.com/ ) şi este realizat pe baza numărului de view-uri înregistrate pe aceste site-uri, ţinându-se cont în acelaşi timp de comentariile şi aprecierile calitative ale publicului cu privire la videoclipurile în cauză.

Topul a fost publicat la începutul acestui an pe site-ul http://www.guardian.co.uk şi proclamă statul de lider al viralului ultracunoscut Wassup, realizat pentru Budweisser, dar nu minimalizează « superioritatea numerică » a viralelor Nike, care se poziţionează pe locurile trei, cinci şi nouă.

În totalitatea sa, clasamentul se prezintă în felul următor:

1. Wassup anno 2008

Budweisser, pornind de la conceptual unei campanii mai vechi.

2. SFW XXX Party Invitation

Cei de la Diesel au realizat cu ocazia celebării a 30 de ani de existenţă un montaj amuzant cu scene preluate din filmele porno ale anilor 1980. O reiterare a faptului că sexul vinde.

3. Kobe Bryant jumps over an Aston Martin

Şi dacă vorbim de sex, nu putem lăsă la o parte o altă sursă generatoare de bani – sportul. Cei de la Nike stârnesc vâlvă cu acest video al lui Kobe Bryant.

4. Extreme Street Football

Următorul viral, al celor de la Electronic Arts, este realizat extraordinar de bine la nivel vizual, prezentând câţiva tineri foarte talentaţi la fotbal executând scheme extreme.

5. Take it to the next level

Guy Ritchie regizează un spot ingenios pentru Nike, ilustrând diverse aspecte din viaţa unui tânăr fotbalist pasionat, aspecte filmate la “persoana întâi”

6. Tiger Woods 09 – Walk on Water

Compania EA a oferit un răspuns cel puţin pe măsura provocării ridicate de un fan al golfului referitoare la lovitura de pe apă a lui Tiger Woods.

7. Bean Counter

Unul dintre celebrele spoturi despre Mac vs PC.

8. Samsung Omnia i900 Unboxing

Prima dată este mereu unic şi excitant, cum ne arată şi cei de la Samsung.

9. Fate – Leave Nothing

După părerea mea, unul dintre cele mai frumoase spoturi realizat pentru Nike

10. Adam and Eve

Central Beheer, o firmă de asigurări, oferă o viziune interesantă asupra lui Adam şi Evei.

Dacă nu le ştiaţi, cu siguranţă vă vor delecta, iar dacă vă erau cunoscute, merită revăzute. Veţi rămâne cu impresia că Nike are o echipă de marketing care ştie să-şi facă treaba, să fie pentru că they just do it?!

Sursa: www.guardian.co.uk

Ana Trif

Advertisements

Actions

Information

One response

14 01 2009
Ana Trif

intrucat topul nu a fost introdus cu link-urile active, gasiti in continuare adresa cu cei 10 finalisti: http://www.guardian.co.uk/media/organgrinder/2008/dec/11/top-viral-ads-2008

ana




%d bloggers like this: