Virals-by-mistake

15 01 2009


“Virals-by-mistake” (virale din greșeală) sunt acele campanii ce apar pe Internet având un element neconvențional care suscită interes și îndeamnă la propagarea mesajului.


În perioada 2000-2005, marketingul viral era asociat cu filmulețele horror, cum ar fi suicidul produs printr-o explozie într-un Volkswagen Polo, care rămâne intact pe dinafara și sloganul „Mic, dar tare“, sau cu decapitarea pisicii în virala pentru Ford Ka. Companiile care dețineau aceste branduri spuneau că nu au fost realizate de ele aceste reclame sau că au „scăpat“ pur și simplu din agentie, fără vreo aprobare oficială (www.iqads.ro).
Cu siguranță, vă amintiți spotul Batman Teletech, cu un popă aruncat de doi prieteni din clopotniță pentru a se verifica dacă acesta e Batman și poate zbura, cu mesajul ”Dacă te-ai săturat să-ți povestească alții filmele..”. Spotul, dupa spusele celor de la Leo Burnett, ar fi ieșit accidental din agenție pe Internet, înainte să înceapă campania oficială. Mesajul spotului a fost suficient de șocant dar și amuzant încât să prindă la public și să atraga atenția asupra mărcii Teletech.

În prezent, campaniile virale au depășit stadiul de șocare a publicului și au început să fie asumate de agenții și să fie premiate în cadrul festivalurilor de publicitate.


http://www.iqads.ro/revistapresei_6600/business_cu_reclame_sub_acoperire.html


Marilena Hluscu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: