“Codul etic pentru publicitate adresată copiilor” are succes în România?

16 01 2009

fastfood

Conform unui proiect de Cod Etic pentru marketingul produselor alimentare destinate copiilor , produsele alimentare şi băuturile care sunt nocive pentru sănătatea acestora nu vor mai fi promovate în timpul emisiunilor radio, TV şi nici în presa scrisă. Acest proiect a fost elaborat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi europarlamentarul PNL Magor Csibi. Companiile care produc alimente pentru cei mici trebuie să respecte anumite criterii de nutriţie pentru a nu le afecta sănătatea acestora şi nici a-i predispune la obezitate. De fapt, alimentele care mai pot fi promovate sunt cele care au un conţinut foarte scăzut în sare, grăsimi şi zahăr.

Prin intermediul acestui Cod, firmele se obligă să nu mai facă:
– publicitate adresată copiilor sub 12 ani la produsele alimentare considerate nesănătoase;
– promoţii directe şi campanii de promovare ale produselor de tip fast-food în şcolile primare.

Companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestlé, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft şi Unilever, nouă dintre cei mai importanţi producători de alimente tip fast-food din întreaga lume, au semnat „Codul etic pentru publicitate adresată copiilor’’, anunţând că nu îşi vor mai promova produsele în rândul copiilor sub 12 ani. «Codul etic pentru publicitate adresată copiilor » a fost lansat pentru a reduce creşterea gradului de obezitate în rândul celor mici. România este prima ţară din Europa care a adoptat « Codul etic pentru publicitatea adresată copiilor ». În cazul în care nu respectă prevederile codului, companiile din România care l-au semnat pot fi sanctionate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi de Consiliul Naţional al Audiovizualului. În luna august 2008, Ministerul Sănătăţii din România a publicat o listă a alimentelor considerate nesănătoase pentru copii. Medicii sunt de părere că o hrană nesănătoasă poate influenţa dezvoltarea copiilor şi favorizează apariţia diabetului, a obezităţii, cancerului şi bolilor cardiovasculare. Prin adoptarea Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor, alimentele de tip fast-food vor dispărea şi de la televizor, nu doar din şcoli. Excepţie vor face acele alimente care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau recomandate în ghidurile nutriţionale naţionale şi internaţionale. Iniţiatorul „Codului etic pentru publicitate adresată copiilor’’, europarlamentarul Magor Csibi speră că, până la sfârşitul anului 2009, 99% din companiile alimentare din România o să semneze acest cod.

Larisa Ioniţă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: