Concursurile online, metodă de fidelizare

16 01 2009

Unul din instrumentele deja “clasice” ale marketing-ului online îl reprezintă concursurile online. Se desfăşoară în principal pe site-urile ziarelor sau revistelor sau ale diverselor organizaţii care promovează un eveniment, sunt parteneri ori sponsori în cadrul unei activităţi.

Metoda este deja clasică: cititorii trebuie să trimită o întâmplare sau fotografie, eventual legată de produsul oferit ca premiu sau să demonstreze cât de mult îşi doresc să meargă la un anumit eveniment. Pentru a da interactivitate procedeului în ultima vreme astfel de concursuri propun ca alegerea câştigătorilor să se facă tot de către cititori, prin voturi.

Pentru organizaţia care le derulează, avantajele acestor concursuri derivă dintr-un lanţ al interdependenţelor. Faptul că atrag vizitatori şi cititori pe respectivul site ajută şi la crearea parteneriatelor care oferă în continuare posibilitatea de a acorda premii. Cu cât organizaţia este mai vizibilă şi va avea un site mai vizitat, cu atât firmele vor dori să-şi promoveze produsele prin intermediul asocierii cu aceasta. Iar dacă numărul concursurilor sporeşte, iar premiile sunt atrăgătoare, şi numărul celor interesaţi va fi mare. Nu trebuie uitată nici promovarea sau comentariile determinate de astfel de concursuri pe diverse bloguri, ceea ce constituie un avantaj în ceea ce priveşte circulaţia informaţiilor.

Scopul final, fidelizarea utilizatorilor este de cele mai multe ori atins. Cei deja fideli vor fi şi mai fideli, de asemenea apare un grup nou, mai mic, e drept, al celor care verifică site-ul în căutarea de concursuri noi, găsesc şi informaţii interesante şi au potenţialul de a trece în prima categorie.

Alexandra Cărămidaru

Advertisements

Actions

Information

One response

16 01 2009
Concursuri

Mai documenteaza-te Alexandra, ceea ce spui tu sunt simple speculatii caci in realitate motivatia si mecanismul concursurilor online sau offline sunt mult mai complexe decat par la prima vedere… sunt in bransa de aproape 5 ani si involuntar descoperi in concursuri un instrument de marketing care inseamna altcevaa decat fidelizare…




%d bloggers like this: