CSR-ul generează automatisme în rândul angajaţilor

16 01 2009

Dacă CSR-ul este o practică veche pentru companiile internaţionale, cuprinsă în bugetul total, pentru companiile mici, este perceput ca fiind o modalitate de promovare, în schimbul donării unor sume de bani şi de câştigare a respectului, pentru că îi dovedeşte îngrijorarea faţă de problemele cu care se confruntă comunitatea în care trăieşte. O tendinţă existentă la nivelul CSR-ului o constituie implicarea angajaţilor în acţiunile de responsabilitate socilă, fapt ce-i conferă companiei mai multă credibilitate. Conducerea fiecărei companii stabileşte obiectivele CSR, ulterior fiind datoria fiecărui angajat să le implementeze în activităţile cotidiene. Acţiunile CSR nu trebuie să fie unele programate, ci întreprinse zilnic.

Un studiu realizat de Harris Interactive, în 2007, arată că angajaţii europeni intervievaţi se declară responsabili faţă de problemele de mediu. Procentele arată că angajaţii germani, italieni şi spanioli sunt cei mai recepetivi în faţa problemelor generate de încălzirea globală şi de poluare, astfel că gesturile cele mai comune pe care aceştia le fac sunt: reciclarea în mediul domestic, reducerea consumului de energie, cumpărarea de produse bio şi alegerea mijloacelor de transport în comun în locul naşterii personale.
Însă, angajaţii consideră că firmele în care-şi desfăşoară activitatea ar trebui să se implice mai intens în activităţi care privesc popularizarea unor cauze sociale, îmbunătăţirea atitudinii publice, încurajarea contribuţiilor, evidenţierea şi consolidarea unor atitudini sociale, distribuţia unor idei sau informaţii sau încercarea de aschimba comportamentul.

Un exemplu reprezentativ de acţiune socială întreprinsă în România îi are în centru pe angajaţii UNICREDIT TIRIAC BANK, care au adunat, în 2007, 16.000 de euro pentru derularea a 7 proiecte sociale, prin care au încercat să-şi determine colegii de necesitatea implicării în diverse cauze sociale, devenind campioni regionali în programul Gift Matching , la nivelul Europei Centrale şi de Est. Fiecare angajat a ales un proiect pe care l-a promovat în rândul colegilor, prin intermediul „Broşurii cu fapte bune”, al cărei mesaj a fost „Ce dai tu, noi dublăm. Donează pentru unul din cele 7 proiecte din broşură cu fapte bune”. Campaniile sociale derulate în ultima vreme în România arată că acest concept prinde rădăcini şi la noi, tot mai multe companii începând să implementeze activităţi de responsabilitate socială.

Sursa: www.responsabilitatesociala.ro

Madalina Ion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: