Despre rezultatele incerte ale teleshoppingului

16 01 2009

Ştim cu toţii acele reclame nesuferite care durează între 15 minute şi jumătate de oră pe diverse televiziuni şi care se termină prin îndemnul sistematic de a comanda acum, cât mai repede posibil, pentru a beneficia de miraculosul produs promovat. Până într-o vreme nu dădeam multă atenţie pentru că schimbam imediat canalul şi dispărea şi durerea de cap. Acum e mai greu, schimb canalul şi de la crema anti-rid minune trec succesiv de pe un post pe altul printre uscătoare de păr multifuncţionale, pastile de slăbit, paste miraculoase care înălbesc dinţii permanent şi ireversibil şi multe alte minunăţii. Toate difuzate în calupuri cam în acelaşi interval orar, pentru a fi siguri că nu ai scăpare şi că măcar unul din aceste produse îţi va rămâne întipărit în creier. Şi adevărul este că măcar prin insistenţa cu care îţi sunt prezentate în fiecare astfel de imagini, ajungi să te întrebi dacă ceea ce prezintă este adevărat şi dacă produsul merită testat.

Mai departe de gândul asta nu am mers, însă ştiu destui prieteni care au trecut la acţiune, iar rezultatele nu au fost atât de mulţumitoare ca şi promisiunile de pe micul ecran. În general, produsele promovate prin marketingul de acest tip sunt privite cu neîncredere, cu toate garanţiile pe care le oferă* returnarea produsului într+un anumit număr de zile, plata după primirea coletului, etc. Cel mai probabil insistenţa cu care încearcă să convingă şi timpul atât de lung alocat prezentării tuturor avantajelor şi funcţiilor produsului, ne fac să ridicăm din sprâncene.

Oare cum ar arăta un spot de 30 de secunde în loc de 30 de minute la un astfel de produs? Pe care dintre zecile de avantaje promise ar pune accentul? Căci neîncrederea provine şi din ideea că dacă produsul este atât de nemaipomenit în teorie, e clar că în practică ceva scârţâie. În concluzie, dacă s-ar schimba ceva în maniera de abordare a marketerilor, dacă prezentările ar fi mai realiste şi mai simple, s-ar schimba şi perspectiva publicului legată de teleshopping.

Alexandra Cărămidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: