Fiecare lucru cu povestea lui

16 01 2009


Toate lucrurile care ne înconjoară au o poveste : laptopul pe care scriu are o poveste, telefonul mobil are o poveste, Bucureştiul are povestea lui, Pământul, Moş Crăciun, totul are o poveste…iar noi ne hrănim din poveşti.


Oamenii au chef să audă poveşti care îi lasă fără suflu, care transmit emoţii, care vorbesc despre fericire sau despre viitor pentru că sunt puncte de reper, modele de urmat sau pur şi simplu pentru că au ceva important de transmis pentru audienţă.


Si pentru că toţi iubim poveştile: copii, adulţi, bătrâni, se pare că tot la poveşti se aşteaptă şi clienţii, investitorii sau personalul unei companii. Oamenii din marketing folosesc tot timpul o poveste pentru a le schimba preferinţele cumpărătorilor sau pur şi simplu, pentru a-i convinge că un anumit produs merită cumpărat.


O “super” poveste este cea creată în jurul brandului United Colors of Benetton care vorbeşte despre rasism, conflictele din lume, tabuuri sociale. Este o poveste post-modernă, ce surprinde aspectele nevrotice ale lumii nostre. Campaniile Benetton sunt campanii umanitare ce militează împotriva xenofobiei, antisemitismului sau rasismului. Sunt campanii de care imposibil să nu ne fi lovit cel puţin o dată în viaţă : Black and White Hand (mâna unui copil negru ţinută de mâna unui matur alb), Angel and Devil (imaginea unui copil cu chip de înger şi cea a unui alt copil de culoare care are părul aranjat sub forma unor corniţe de drăcuşor), Hearts (trei inimi pe care este scris “Alb”, “Negru” şi “Galben”) etc.


Aşa cum există poveşti cu eroi sau cu zmei, există şi poveşti ale brandurilor, poveşti despre cât de bune sunt produsele oferite, poveşti despre setul de valori pe care se bazează brandul, poveşti despre începuturile şi evoluţia lor. Prin poveste se creează un univers, o filosofie, o experienţă în jurul mărcii, se crează acel “lien” dintre produs, companie şi cumpărător.


Gabriela Pavel

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: