,,La cumpărături cu Freud”- de Rachel Bowlby

16 01 2009


Citind această carte acum câtiva ani am descoperit o abordare mai specială a societăţii de consum de astăzi, o abordare a argumentelor şi presupunerilor privind valorile acestei socităţi.
Autoarea încearca prin această lucrare sa găsescă un răspuns la întrebarea ce reprezintă consumatorul şi ce influenţează decizia de cumpărare. În carte se face referire la lucrări literare precum Portretul Lui Dorian Gray şi Iubitul Doamnei Chatterley care oferă o perspectivă asupra manifestarile conceptului de consumator în diferite situaţi şi oferă argumente în favoarea complexităţii subiectului abordat. Complexitatea porneşte din a dezvolta percepţia iniţială care afirmă că decizia de cumpărare este diferită decât alte decizi care ne afectează viaţa, ca exemplu decizia de a întemeia o familie şi prin urmare este una mai trivială. Dacă această decizie ar fi una simpla nu ar mai fi existat cercetări privind psihologia consumatorilor.


,,O tigare este un tip perfect de plăcere perfectă, este minunată şi te lasă nesatisfăcut’’-
Oscar Wilde. Citatul nu este unul întâmplător pentru că evidenţiază complexitatea psihologie consumatorului şi contrazice concepţia economică conservatoare privind satisfacerea nevoilor.
Cartea priveste aspecte de luare a decizie în general şi cel al deciziei de cumparare în special din mai multe persective care se intersecteaza în cadrul psihologiei consumatorului şi psihoanalizei. Înţelesurile şi aparenţele privind consumatori sunt discutate şi disecate asa cum apar ele în lucrari de literatură, de marketing şi de psihologie.
Aveastă carte este una care atinge publicuri multiple, de la sociologi, psihologi, la cei interesaţi de studii culturale şi studii economice.


http://www.amazon.co.uk/Shopping-Freud-Rachel-Bowlby/dp/0415060079
Andreea Elefteriadis

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: