Marketing online…adresat femeilor

16 01 2009

O companie aeriană americană îşi fidelizează…clientele.

Este vorba de American Airlines, care a lansat pe site-ul său o categorie specială dedicată clientelor companiei. Astfel, prin intermediul site-ului aa.com/woman, American Airlines devine prima companie aeriană care oferă o sursă de informaţie dedicată exclusiv femeilor. De ce anume femeilor?

Potrivit companiei aeriene, au existat câteva motive întemeiat care i-au determinat să recurgă la acest tip de marketing online. În primul rând, cercetările* pe care s-au bazat au arătat că mai mult de 75% dintre femeile din S.U.A. utilizează frecvent Internetul. Totodată, circa 35% dintre ele au grijă să rezerve din timp un bilet de avion direct de pe site-ul companiei, iar mai mult de 50 de milioane din ele apelează anual la serviciile American Airlines.

Să nu uităm că femeile au un cuvânt important de spus atunci când vine vorba de achiziţii. American Airlines ţine cont de acest aspect şi recunoaşte potenţialul deosebit al marketingului adresat femeilor. Prin urmare, a creat o comunitate numai a lor, locul unde pot comunica atât între ele, cât şi cu cei din conducerea companiei. Fie că doresc să plece într-o călătorie de afaceri, cu familia sau prietenii; clientele companiei pot apela la acest site. Tot aici, ele au acces la informaţii utile din mai multe domenii de interes şi se pot înscrie la concursuri cu premii.

Strategia de marketing online adoptată de American Airlines este văzută ca un exemplu inovator pe această piaţă. Să nu uităm că online-ul ocupă un loc important în viaţa fiecăruia dintre noi, iar femeile deţin puterea deciziei de cumpărare în tot mai multe domenii. Ajutaţi de cercetările de marketing realiste şi detaliate, marketerii decid dacă industria de care aparţin este un mediu prielnic şi profitabil pentru a recurge la implementarea unor strategii de succes.

* Harris Poll, May 2006

Harris Interactive Study, September 2006

Surse:
Direct Marketing News.Net
American Airlines

Nadia Nazarchevici

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: