Marketing tribal pe internet

16 01 2009


Indentificarea principiilor şi valorilor unui grup dar şi impartăşirea ideiilor şi opiniilor ajută la crearea unei conexiuni între consumatori, clienţi, parteneri, furnizori şi alte grupuri cointeresate.
Aceasta este realitatea pe care oamenii de marketing încearca să o capitalizeze. Marketingul tribal presupune o coorperare mai intensă cu alte domenii şi implica procese psihologice complexe pentru a întelege mai bine comportamentul uman.


Deşi internetul este un mediul mai impersonal, oameni au aceleaşi nevoi de socializare şi se comportă la fel ca şi în lumea reală. Lumea pe internet începe să se grupeze în funcţie de pasiuni şi interese commune. Un exemplu sunt forumurile şi blogurile pe diferite teme.
Oamenii de marketing încearcă se creeze aceaşi conexiune între consumatori şi produsele lor, prin dezvoltarea sentimentul de asemănare şi identificare cu produsele şi serviciile oferite, pentru a căstiga loialitatea şi de a beneficia de impulsul uman de a promova această relaţie în randul prietenilor şi în cadrul familiei.


În schimbul unor situri statice, oamenii de marketing încearcă crearea de prezente web prin utilizarea blogurilor, care să dezvolte un sentiment de implicare şi să dezvolte o loialitate tribală faţă de brand.
Una dintre companiile pioniere în acest sector este Procter & Gamble care încearcă implicarea consumatorilor prin modalităţi alternative publicităţii convenţionale. Situl Pampers nu pare unul commercial, prin lipsa unui slogan de vânzari, dar în schimb oferă informaţii pentru viitoarele sau proaspetele mămici, oferind mai degrabă sprijin şi ajutor.
Vizitatori sunt invitati să se încrie de la newsletter-ul care este personalizat în funcţie de vârsta copilului. Alte opţiuni adiţionale includ liste cu restaurante pentru întreaga familie dar şi posibilitatea înfinţării propriului blog.


Aceasta apropiere şi relationare cu mamele va avea rezultate pozitive precum loialitatea faţă de tribul Pampers şi se va transpune şi în cresterea vanzarilor.
Acestă tendinţă se poate observa şi la alte branduri puternice care conduc ofensiva de marketing tribal pe internet urmărind crearea unei afinitaţi pentru produsul lor prin oferirea unui conţinut util pentru vizitatori care se pot transforma în consumatori.


http://www.pampers.co.uk/en_GB/home
http://www.marcomprofessional.com/posts/david.knowles/going-tribal—two-uk-websites-thriving-from-tribal-marketing
Andreea Elefteriadis

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: