Marketing viral: pros and cons

16 01 2009


Un prim avantaj al marketingului viral constă în faptul că depăşeşte aria geografică, putând a fi adresat consumatorilor de peste tot şi asta cu preţuri foarte mici.Din acest punct de vedere marketingul viral este mai avantajos că print-urile sau spot-urile TV acestea neputându-se aplica global ci doar local, chiar şi aşa cu preţuri foarte mari.


Dar, nici marketing-ul viral nu e chiar aşa „a piece of cake”.
Cu toţii ştim că sunt miliarde de pagini pe internet şi că numărul lor creşte exponenţial Ştim totodată că mail-urile nedorite pe care le primim, rareori sunt deschise, ba chiar mai mult intră la Spam-uri şi acolo raman! Aşadar, cum te poţi asigura că aceste mesaje trimise via e-mail sunt …citite?!


A face publicitate nu este deloc uşor! Consumatorii împreună cu nevoile lor trebuie înţeleşi . Software-ul poate face o treabă bună dar numai dacă oferi informaţii vibile , corecte cu care să se poată lucra. Chiar dacă se foloseşte de marketing-ul viral, o companie trebuie încerce pe posibil se adreseze persoanei potrivite şi nu la nimereală, doar doar de o deveni client . Chiar dacă de cele multe ori , într-o campanie de marketing viral, costurile sunt reduse şi informaţia circulă repede, mesajul nu trebuie în nici un caz să ajungă la cei neinteresaţi , intrcât acesta ar putea deveni enervant obositor iar imaginea sender-ului ar avea de suferit.


Noi, consumatorii tindem să luăm în serios un ad dacă acesta apare pe un site sau pe pe un blog în care deja încredere şi pe care îl accesăm des.


Monica Banica

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: