Marketingul B2B- o provocare

16 01 2009

Toată lumea este atrasă de marketingul B2C şi toţi strâmbă din nas când aud de marketingul B2B. Dacă ii mai spunem şi pe numele românesc, marketing industrial adică, parcă lucrurile sună şi mai rău, inevitabil ne gândim la fabrici şi uzine. Până şi articolele despre această ramură a marketingului sunt mai puţine, poate pentru că cei care îl practică sunt prea ocupaţi pentru a scrie despre ceea ce fac sau pentru că, oricum, informaţiile nu ar fi la fel de atractive comparativ cu celelalte tipuri de marketing.

Este adevărat că în mediul B2B orientarea este mai înclinată către aspecte mai tehnice şi sunt urmărite rezultatele şi beneficiile concrete. De aici accentul mai scăzut pe creativitate şi entuziasmul mai scăzut pentru acest domeniu al celor care visează să creeze strategii inovatoare de promovare pentru ciocolată sau pastă de dinţi.

Accentul pus pe crearea de valoare adăugată şi calitate ca factor diferenţiator în ceea ce priveşte oferta de servicii pentru client determină investiţii ridicate în tehnologii noi, cel puţin în zona jucătorilor pe piaţa de construcţii, unde clienţii sunt sensibili la diferenţieri sau avantaje care pentru profani par simple detalii.

Cu toate acestea, mi se pare un domeniu care suscită provocări mai mari şi determină şi satisfacţii mai mari decât zona strălucitoare şi foarte vizibilă a marketingului pentru consumatori. Fapt vizibil mai ales acum, în perioada de criză, când este evident că majoritatea pieţelor de marketing pentru consumatori depind de oscilaţiile care au loc în zona de B2B în special în ceea ce priveşte materiile prime. Este o piaţă ce trebuie urmărită cu atenţie în această perioadă şi în cea viitoare, pentru a putea anticipa schimbări importante pe majoritatea pieţelor de business.

Alexandra Cărămidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: