Marketingul în perioada sărbătorilor de iarnă

16 01 2009

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, producătorii se iau la întrecere în produse promoţionale, mega-oferte şi spoturi publicitare. În acest sezon, produsele cunosc cea mai mare diversitate, producătorii fiind conştienţi că perioada Crăciunului este cea mai activă perioadă pentru vânzări. Românii sunt mari consumatori de “promoţii ” şi de multe ori renunţă la brand-ul obişnuit dacă găsesc o ofertă mult mai bună. Orice producător, pentru a avea succes la consumatori în perioada sărbătorilor de iarnă, atât din punct de vedere al vânzărilor, cât şi al imaginii, trebuie să îşi adapteze strategia de comunicare şi marketing nevoilor şi comportamentului de consum din această perioadă.

Foarte mulţi producători folosesc reducerea de preţuri, pentru o perioadă mai lungă, în ideea de a vinde mai mult, deoarece în această perioadă comportamentul consumatorului este unul iraţional, având disponbilitatea de a cheltui pe măsură.Una dintre strategiile adoptate de producători este aceea de a lansa pe piaţă produse relevante pentru consumator în perioadă sărbătorilor (ex. Tuborg Christmas Brew) sau produse mai puţin relevante pentru perioada de iarnă, strategia fiind una de a le promova mai mult şi de a adapta comunicarea din perspectiva spiritului de Crăciun ( exemplu “Coca Cola vă urează Sărbători Fericite! “). Un bun exemplu o constituie producătorii de telefonie mobilă care se întrec în această perioadă în promoţii, cunoscând că cele mai multe achiziţionări de telefoane mobile se fac în preajma Crăciunului. Sute şi mii de minute naţionale incluse în abonament şi convorbiri în reţea sunt oferite clienţilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă de către toţi operatorii de telefonie mobilă .Ca în fiecare an cele mai mari companii de pe piaţa locală, Orange şi Vodafone dau startul maratonului pentru “ofertele speciale de sărbători”. Atrăgătoare sau nu, utile sau doar dictate de febra sărbătorilor, cert este că produsele promoţionale aduc mai mulţi bani în buzunarul producătorilor.

Larisa Ioniţă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: