Mc Donald’s – întamplare sau mesaj viral ?

16 01 2009


Despre ce voi vorbi mai jos, s-a intamplat cam acum un 2 ani , prin 2007 şi odată cu abordarea subiectului de marketing viral mi-a adus aminte “minunatul” caz. Ideea este legată de un post de televiziune american, care prin ianuarie , într-o emisiune anume, a permis difuzarea a unui frame cu logo-ul Mc Donald’s si cu aceasta intregistrare:


Mulţi oameni consideră că arătând un ad pentru o perioadă foarte scurtă de timp, în mod inconştient acest tip de mesaj, subliminal, poate influenta publicul într-o măsură sau alta. Realizatorii postului despre care vorbesc au declarat că a fost doar o “tehnical error” în momentul în care a fost difuzat acel clip, nimic mai mult decât o greşeală tehnică şi în nici un caz o reclamă ascunsă!
Ideea este că de foarte multe ori aceste “tehnical errors” sunt de blamat în contextul în care apar fel de fel de “intamplari “ pur accidentale, care sunt însă cam greu de admis.


Întrebarea este dacă în acest caz se poate vorbi despre un mesaj viral ascuns ?!
În primul rând companiei Mc Donald’s nu îi stă în fire să transmită asemenea mesaje subliminale şi acest lucru din mai multe motive . Un prim argument ar fi acela că nu se ştie dacă “fenomenul” dă roade, cea mai scurtă perioadă posibilă de a transmite ceva fiind de 0.0166 framuri pe secundă, dar care însă, este suficinet de lungă pt a putea fi percepută, ceea ce contrazice clar teoria mesajului subliminal, despre care se spune că ar trebui să fie “just invisible”.Totodată se ştie că este mai degrabă riscant din punct de vedere legal sa te lansezi in astfel de campanii, având în vedere să difuzarea unui aşa zis mesaj ascuns este clar, ilegala.


Când vine vorba despre marketingul viral, scopul este acela ca mesajul să poate fi transmis again & again, să stârnească interesul prin ceea ce se spune , să fie deosebit şi remarcabil prin acel “ceva” care trebuie să se răspândească în lume asemenea unui virus.
Această metodă, este foarte eficientă, este ieftina dar şi riscantă în acelaşi timp. Dacă planul de marketing este mult prea evident utilizatorii de internet îl vor considera agasant şi va stârni o serie de reacţii negative.


În cazul prezentat, marketing-ul viral ,in mod conştient sau fiind pur şi simplu o greşeală tehnică a lucrat bine. Există foarte multe articole pe net care vorbesc despre această întâmplare, fie considerată şi o “scapare” a unui post de televiziune folosind again & again numele Mc Donald’s si logo-ul companiei.
Dacă se va da search pe google folosind ca şi tag-uri “subliminal Mc Donald’s” mai mult că sigur se vor găsi sute de mii de rezultate.


Monica Banica

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: