Portabilitatea – acelasi număr, indiferent de operator

16 01 2009

De câte ori până acum marea majoritate dintre noi n-a fost tentată să-şi schimbe operatorul de telefonie mobilă din diverse motive? Sunt sigură că dacă ar fi să facem un poll acum, răspunsul cel mai des întâlnit ar fi: „cine mai ţine minte socoteala…?”. De cele mai multe ori impedimentul principal reprezenta obligativitatea de a renunţa la numărul de telefon, pe care îl cunosteau toţi prietenii, toate cunoştinţele, toţi furnizorii sau clienţii. O simplă înşiruire de 10 cifre ar fi reprezentat pentru o companie trimiterea la reciclat a tuturor elementelor de birotică ce conţineau antetul firmei şi implicit cel puţin un număr de telefon de contact, schimbarea tuturor cărţilor de vizită, update-ul informaţiilor de pe site-urile deţinute şi o un inbox plin de „spam-uri” către contactele care trebuiau înştiinţate de aceste modificări. Altfel spus, bătaie de cap şi costuri conexe. De cele mai multe ori ce câştigai pe o parte pierdeai pe alta.

caricatura

Nu de puţine ori operatorii de telefonie mobilă au ştiut să profite de aceasta aşa-zisă „slăbiciune” a marilor companii, bătalia ducându-se de ani de zile între Vodafone şi Orange pe segmentul Corporate şi în special pentru companiile majore. Reglementarea europeană ce a intrat în vigoare şi în România începând cu sfârşitul anului (21 octombrie 2008 ) trecut a făcut ca acest argument să nu mai conteze într-un proces de negociere cu un astfel de furnizor de servicii.

Cifrele de până acum ne arată că în primele 2 luni de când în România e disponibil serviciul de portabilitate, 14000 de utilizatori ai telefoniei mobile şi 1694 de posesori de abonamente de telefonie fixă au trecut la alt operator fără a-şi schimba numărul de telefon. Surprinzător sau nu, marele câştigător pe segmentul de telefonie mobilă e Cosmote. Dar oare acesta să fie adevărul?! Nicuna dintre firme n-a anunţat până acum care este valoare clienţilor pierduţi sau câştigaţi din celelalte reţele. Bătălia cea mare aici se dă şi n-ar trebui să fim deloc surpinşi dacă topul este de fapt cu totul altul. Aici ar trebui să fim de cu toţii atenţi şi să evităm să fim induşi în eroare de nişte simple cifre. În momentul de faţă, pe lângă cantitate, trebuie avută în vederea şi calitatea, mai exact „valoare clientului”.

Surse:
http://cotidianul.ro/cosmote_castigatorul_portabilitatii_mobilului-69214.html
www.portabilitate.ro

Cristina Dan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: