Responsabilitatea socială în diverse domenii

16 01 2009

Să fii responsabil din punct de vedere social înseamnă să dai ceva înapoi comunităţii în care îţi desfăşori activitatea şi implicit, în care realizezi profitul, pentru a contribui la redresarea unor probleme existente şi a susţine astfel, dezvoltarea acesteia. Poate părea neimportant, dar orice companie ar trebui să respecte următorul principiu: dacă primim sprijin de la comunitate şi ne dezvoltăm, atunci ar trebui să facem eforturi mari pentru a răsplăti. Astfel responsabilitatea socială trebuie să reprezinte o prioritate în activitatea pe care o desfăşoară o firmă pe orice piaţă se lansează.

In principiu, trebuie să se implice în proiecte mai puţine ca număr, dar cu impact social mai mare. Un rol foarte important aici îl au angajaţii care prin munca şi atitudinea lor faţă de clienţi contribuie la imaginea firmei în societate sau reputaţia acesteia. Spre exemplu, în domeniul bancar, planurile care trebuie atinse sunt legate de educaţia (în special educaţia financiară), dezvoltarea antreprenorială şi alinierea afacerii la nevoile comunităţii. În domeniul asigurărilor, ca şi în cel bancar responsabilitatea socială se poate referi la transparenţa totală faţă de client prin prezentarea atât a riscurilor cât şi a avantajelor unui produs. În cazul firmelor de producţie industrială, acestea pot adopta ca practică responsabilă social îmbunătăţirea proceselor de producţie (de exemplu eliminarea deşeurilor, reducerea nivelului de substanţe chimice folosite ca îngrăşăminte, etc). De asemenea, şi restaurantele şi fast-food-urile pot avea o atitudine fair-play faţă de clienţii lor prin oferirea de produse proaspete, sănătoase care să nu fie dăunătoare întregii societăţi. McDonald’s, atât de cunoscut în întraga lume a avut o astfel de atitudine în 2004, când a retras porţiile „supersize” de cartofi prăjiţi şi de băuturi carbogazoase întrucât s-au dovedit a fi dăunătoare organismului uman.

Aşadar, o firmă care se respectă are în vedere atât rezultatul activităţii sale, adică profitul, cât şi modul de tratare al clienţilor întrucât acest lucru se va reflecta în rezistenţa companiei pe piaţă.

Surse:

http://www.responsabilitatesociala.ro/practici-de-afaceri-responsabile-social.html

„Noi-Revista angajaţilor BCR”,nr.5-6/2008.

Pintilie Roxana Mihaela

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: