Responsabilitatea socială vine în sprijinul marketingului companiei

16 01 2009

Marketingul social trebuie să evidenţieze un set de valori care să determine indivizii să perceapă schimbarea ca fiind una necesară şi să dorească înlocuirea unui comportament cunoscut ca fiind unul negativ. Astfel, o campanie socială este văzută ca fiind una justificată în situaţia în care, prin acţiunile ei, este afectat un număr mare de indivizi şi atunci când necesitatea rezovării ei este urgentă. Promovarea unui comportament în rândul indivizilor nu trebuie să fie sarcina unei singure companii, existând riscul ca, prin acţiunile sale sociale, să fie afectată credibilitatea companiei. Alăturarea de anumite instituţii publice, care s-au mai implicat în acţiuni de popularizare a unor cauze sociale, îi va conferi credibilitate, eliminând riscul de a fi acuzată că militează pentru cauze care sunt în interesul companiei si nu al populaţiei.

Un exemplu reprezentativ pentru situţia descrisă mai sus îl constituie campania de ecologizare iniţiată de compania Tuborg Romania (URBB) şi Antena 1, cu sprijinul Ministerului Mediului si Dezvoltării Durabile. Prin programul „Tu şi Umbrela Verde – Mereu Aproape” au fost derulate acţiuni de informare, educare şi responsabilizare a populaţiei privind protecţia mediului. Sub sloganul „Să păstram România curată”, persoane publice s-au alăturat diferitelor acţiuni de conştientizare, de schimbare a mentalităţii celor care aruncă gunoiul pe stradă, dar şi de colectare a deşeurilor. Plecând de la premisă că mulţi români nu cunosc efectele pe care le generează anumite acţiuni ale lor asupra mediului înconjurător, televiziunea Antena 1 a difuzat un set de documentare, care prezintă consecinţele nefaste ale indiferenţei oamenilor faţă de calitatea mediului.

O campanie socială, de îmbunătăţire a atitudinii publice, de schimbare a unui comportament negativ trebuie să fie precedată de o cercetare amănunţită a barierelor şi beneficiilor pe care le presupune schimbarea unui comportament. Companiile implicate trebuie să fie pregătite pentru un angajament pe termen lung, pentru că, deşi publicul recunoaşte necesitatea schimbării unui atitudini negative, comportamentele se schimbă greu.

Sursa: www.responsabilitatesociala.ro

Madalina Ion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: