Reuşită prin marketingul direct – Yves Rocher

16 01 2009


Marketingul direct este fără îndoială unul dintre cele mai importante tipuri de marketing. Aceasta se datorează faptului că are “o arie de desfaşurare” extrem de largă ( poştă, e-mail, fluturaşi, prezentări, reclame pe diferite site-uri cu trafic intens,etc.). Astfel, se reuşeşte să se atragă publicul vizat şi să fie atins targetul propus – să ducă la vânzarea produselor, atât a celor foarte cunoscute cât şi a celor mai puţin cunoscute.


Yves Rocher din Franţa este o firmă de produse cosmetice care a intrat de câţiva ani pe piaţa românească şi a reuşit să-şi creeze un renume în principal datorită reclamelor trimise prin poştă.
Această strategie se pare că a ”prins” la segmentul ţintă vizat – femeile – care au fost la început atrase de diversitatea produselor, sau poate doar de simpla curiozitate şi au comandat.
Calitatea produselor şi preţurile relative mici pentru astfel de cosmetice de marcă le-a făcut pe cliente să recomande produsele mai departe la prietene şi cunoştiinţe. Interesant este şi faptul că există şi o pondere masculină “atrasă” de produsele oferite de Yves Rocher.


Probabil că fără marketing direct anumite firme nu ar fi reuşit să aibă succes, iar acesta ar fi unul dintre cazuri. Yves Rocher “abordează” femeile în mod special fiindca aproape toate citesc zilnic scrisorile primite prin poştă sau nu ignoră reclamele despre un produs cosmetic atunci când se află,spre exemplu, pe un site de vreme sau horoscop…


http://www.yves-rocher.com/ro/


Mărăcine-Neagu Cristina

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: