Succesul bancar condiţionat de strategiile de marketing

16 01 2009

În privinţa serviciilor oferite clienţilor şi a strategiilor de marketing şi promovare, băncile din România tind să se ridice la nivelul celor din Europa, fapt evident prin evoluţia lor semnificativă, de la preocuparea constantă de obţinere a unei siguranţe într-un domeniu necunoscut şi de consolidare a imaginii, la continua apariţie şi dezvoltare de noi pachete de servicii bancare. Construirea unui brand puternic, constituie elementul cheie în câştigarea notorietăţii unei bănci şi a unui număr mare de clienţi, încrezători în siguranţa serviciilor oferite de banca respectivă. Câştigarea unei poziţii în cadrul sistemului bancar poate fi obţinută atât printr-o expunere în cadrul diferitelor televiziuni sau a prezentării pe diverse panouri publicitare a serviciilor bancare pe care ea le oferă, cât şi prin angajarea unor specialişti în comunicare care să asigurare transferul de informaţii de la conducerea băncii către angajaţi şi de la angajaţi către clienţi.

Clientul a devenit elementul decisiv în definirea strategiei sistemului bancar românesc, odată cu intensificarea concurenţei şi a dezvoltării de noi produse şi servicii. Semnificativă în desfăşurarea activităţii de marketing este cunoaşterea necesităţilor clienţilor şi a factorilor de decizie care stau la baza alegerii unui anumit produs bancar. Cunoscând comportamentul clientului, banca anticipează reacţia acestuia şi poate influenţa structura serviciilor oferite de către bancă. Comportamentul clientului este influenţat de încrederea pe care el o are în sistemul bancar, de accesibilitatea achiziţionării serviciilor, de reputaţia băncii, de gama de produse şi servicii, de existenţa unui personal amabil şi capabil, etc. Angajaţii băncilor au sarcina de a asigura clienţilor consultanţa potrivită necesităţilor şi cererilor lor pentru sublinierea imaginii de profesionalism a băncii şi pentru o mai bună informare a acestora. Întotdeauna, o bancă care-şi cunoaştea calitatea serviciilor va caută să depăşească nivelul minim de satisfacţie al clienţilor, oferind acestora mai mult decât solicită. Astfel, vânzarea la pachet, o strategie la care bancherii au apelat mai recent a urmărit nu numai promovarea unui anumit produs, ci şi fidelizarea clienţilor, care nu se mai găsesc nevoiţi să apeleze la mai multe bănci pentru a-şi satisface diferitele nevoi. Câştigarea loialităţii clienţilor, dezvoltarea unor relaţii pe termen lung cu aceştia şi menţinerea fondului de clienţi existent sunt importante în vederea asigurării unui venit considerabil bancii şi a promovării unei imagini favorabile a băncii respective.

Madalina Ion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: