The Body Shop şi Greenpeace

16 01 2009


În declaratia de misiune a companiei Body Shop fondatoarea Anita Roddick metionează că unul dintre motivele pentru care a fost înfiinţată compania este acela de a susţine realizarea schimbărilor sociale şi ale mediului înconjurător.


Valorile fondatorilor au fost transpuse şi în afacerea care şi-a propus să producă şi să vândă produse care să fie naturale. Dar The Body Shop nu şi-a propus să vandă numai produse de infrumuseţare sau intreţinere, ci să vândă o cauză socială pe care fiecare cumpărător şi-o putea însusi. Această cauză putea să reprezinte protecţia animalelor care sunt folosite în procesul de testare al produselor, protejarea mediului şi a drepturilor omului dar nu în ultimul rând sprijinirea acelor ţări care furnizează ingredientele industriei cosmetice.


Valorile asumate au autodefinit şi au diferentiat The Body Shop de alţi producători de cosmetice şi au revolutionat industria cosmetică prin adăugarea componentei ecologice încă din ani 70.


Valorile asumate au autodefinit şi au diferentiat The Body Shop de alţi producători de cosmetice şi au revolutionat industria cosmetică prin adăugarea componentei ecologice încă din ani 70. Tot aceste valori au făcut compania un partener pentru un ONG renumit precum Greenpeace. Colaborarea a început mai demult cu proiectul de salvare a balenelor iar unul dintre proiectele recente este legat de promovarea energiei regenerabile. În septembrie 2001, împreună şi cu alte organizaţii şi cetăţeni s-au unit într-o campanie internaţionala pentru a atrage atenţia asupra legăturii dintre folosirea combustibililor fosili şi încălzirea globală, precum şi asupra alternativelor disponibile ce includ folosirea energiei eoTot aceste valori au făcut compania un partener pentru un ONG renumit precum Greenpeace. Colaborarea a început mai demult cu proiectul de salvare a balenelor iar unul dintre proiectele recente este legat de promovarea energiei regenerabile. În septembrie 2001, împreună şi cu alte organizaţii şi cetăţeni s-au unit într-o campanie internaţionala pentru a atrage atenţia asupra legăturii dintre folosirea combustibililor fosili şi încălzirea globală, precum şi asupra alternativelor disponibile ce includ folosirea energiei eoliene şi solare.


Această colaborarea a inspirat multi activişti şi oameni de business. The Body Shop a fost un pionier şi a deschis drumul pentru alte companii să-i urmeze exemplul deşi puţine au reusit să atingă succesul reportat de The Body Shop.


Compania de-a lungul activităţii sale a trebuit să depăsească obstacole precum încercarea de imitare din partea competitorilor dar şi efectele globalizarii care obligă companiile să reducă cât mai mult costurile, în cele mai multe cazuri în detrimentul politicilor sociale şi de mediu.


Toate aceste elemente au necesitat găsirea unei balanţe între dezvoltarea unei afaceri profitabile şi în acelaşi timp responsabile din punct de vedere social şi etic. Această balanţă a înclinat spre crearea unei clientele fidele şi castigarea loialităţii angajaţiilor în detrimentul profitului pe termen scurt.


http://valuesreport.thebodyshop.net/index.asp?pg=109

Andreea Elefteriadis

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: