“Casa de Copii nu e acasă”

17 01 2009

Campania pentru Prevenirea Abandonului şi a Instituţionalizării Copiilor “Casa de Copii nu e Acasă” şi-a propus să sensibilizeze publicul larg în ce priveşte problema abandonului şi instituţionalizării copiilor şi să-l informeze asupra posibilelor efecte negative ale instituţionalizării. A doua etapă a avut ca obiective informarea şi educarea diferitelor tipuri de segmente ţintă în legătură cu existenţa unor soluţii alternative la abandon şi şi instituţionalizare. Pe scurt, campania şi-a dorit să schimbe atitudinea şi comportamentul părinţilor/familiilor în ceea ce priveşte responsabilitatea de asumat în creşterea copiilor şi să-i facă să conştientizeze cât de important este ca un copil să fie crescut în familie prezentând soltutiile alternative ce fac posibil acest lucru, soluţii ce pun în prim plan interesul copilului.Principalul finanţator a fost Programul Phare al Uniunii Europene, prin intermediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţiei.

Conform unei cercetări efectuate de IMAS, numărul celor care au declarat că vor să ia un copil în plasament familial a crescut de la 3,8% la 6,3%. Notorietatea campaniei a crescut cu 11%, ajungând la 69%. Aproape jumătate din cei intervievati au declarat adopţia naţională drept cea mai bună soluţie pentru un copil instituţionalizat. Numărul de telefon ce însoţea reclamele a fost observat de 68,4% dintre cei care au văzut spoturile. Numărul de apeluri la linia gratuită de telefon în perioada campaniei a fost de 10.100.

Mesajul general şi conceptul umbrelă al campaniei au fost: Copiii au nevoie de dragostea unei familii!Copiii crescuţi în familii, chiar în condiţii extrem de sărace se simt mult mai bine decât aceia din instituţii, unde nevoi fiziologice de bază, precum hrană, adăpost, îmbrăcăminte sunt îndeplinite. Problema sărăciei poate fi rezolvată pe termen lung. Dar privarea de sentimente poate avea efecte negative permanente – întârzieri în dezvoltarea fizică şi psihică, lipsă sentimentului de apartenenţă la o societate. De aceea fiecare copil are o nevoie imensă de dragostea şi protecţia unei familii. Are nevoie de modele în viaţă. Nevoia de dragoste este cu mult mai importantă decât nevoile materiale.

Surse: www.galapsc.ro

www.markmedia.ro

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information

One response

27 01 2009
Rupert Wolfe Murray

interesting presentation and I would like to suggest another campaign that might be of interest to you, the CNA one. You can see it here: http://www.cna.ro/-Proiect-Phare-.html




%d bloggers like this: