Ce ne facem cu criza?

17 01 2009

După multe ştiri în care se anunţa marea criză care a invadat România şi despre consecinţele ei, m-am decis să ajut economia ţării prin tot ceea ce pot, economii în lei, să cumpăr doar produse româneşti, vacanţe în România şi nu în străinătate. Partea grea a fost aplicarea acestei decizii, eu am înţeles mesajul transmis : suntem în criză şi trebuie să reacţionăm ca atare, dar avem cum? Aşadar, am încercat să îmi umplu coşul de cumpărături numai cu produse româneşti. Mare mi-a fost uimirea când am descoperit că a trebuit să stau de două ori mai mult în magazin pentru a găsi produsele româneşti în supermarket. Aceste produse deşi sunt într-un procent foarte mic sunt şi rătăcite undeva prin spatele raftului ori se află pe un raft prea înalt sau în spatele mărcilor din import. Poate o soluţie pentru depăşirea crizei şi nu numai, ar fi să se pună accentul pe produsele româneşti prin departajarea produselor din import faţă de cele româneşti prin sectoare specializate pentru acestea şi precizarea tipului de raion( cu produse româneşti sau cu produse de import). Procentul fructelor şi legumelor de import este de 78%, procentul fiind mai mic în cazul alimentelor de bază (ex: cantitatea de carne proaspătă-10% din import) . Lipsa accesului şi promovării pe rafturile supermarketurilor a produselor tradiţionale face ca aceste produse să fie aproape inexistente. Producătorii agricoli se lovesc atât de taxele foarte mari cât şi de atitudinea marilor supermarketuri. Iar acest lucru se întâmplă într-o ţara în care pământul este roditor, dar în care produsele româneşti nu sunt promovate consumatorilor sau în cazul în care sunt promovate aceştia nu au de unde să le procure.

Sursa: www.zf.ro

Crina Scotocea

Actions

Information




