Tendința pe piața iaurturilor

17 01 2009

Piaţa iaurturilor a avut un trend ascendent în ultimii ani, iar acest lucru se datorează puterii de cumpărare mai ridicate şi a diversificării produselor lactate. Piaţa iaurturilor a urcat în primele şase luni din 2008 la peste 227 milioane de lei, în creştere cu 22% faţă de primele şase luni din 2007 şi cu 11% ca volume vândute. Ca subcategorie, iaurtul de băut deţine peste jumătate din piaţa iaurturilor, atât ca volum de vânzări, cât şi ca valoare. Iaurtul de băut deţine o valoare importantă în totalul vânzărilor deoarece este perceput de consumatori ca fiind foarte sănătos şi îl pot procura din locuri accesibile, dar şi datorită ambalajului. Ofertă s-a diversificat şi în ceea ce priveşte iaurtul de băut, astfel au apărut iaurturi de băut cu diverse arome, ceea ce a atras atenţia producătorilor asupra modului în care îşi atrag clienţii, apelându-se la publicitate pentru a se face cunoscute aceste oferte şi a cuceri cât mai mult din cota de piaţă. Cel mai important client de publicitate din categoria iaurturilor rămâne compania Danone, cu 71% din cheltuielile pentru publicitatea la iaurturi în primul semestru din 2008. Producătorul francez este urmat de compania Tnuva, cu mărcile Tnuva şi Yoplait (16%), Albalact, cu Zuzu şi Zuzu de băut (5%), Friesland, cu Milli (5%) şi Napolact (1%), Raiffrom – Grivco, cu Sanlacta (3%) şi Delaco, cu iaurturile Zott şi Zott Jogobella (0.01%). La nivelul comunicării, Danone, mizează pe efectele produselor asupra sănătăţii, în timp ce Tnuva se pune în relaţie mai mult cu valorile familiale, iar Napolact cu cele locale, tradiţionale. Chiar daca piaţa de lactate proaspete este în creştere, românii rămân în urmă europenilor din punctul de vedere al consumului acestor produse. În România, consumul mediu de lactate proaspete pe cap de locuitor este de circa 5,4 kilograme pe an, în timp ce în Germania este de 33,6 kilograme, în Franţa, de 33,7 kilograme, iar în Bulgaria, de 16,2 kilograme.

Surse: www.revista-piata.ro

www.capital.ro

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: