“Viteza distruge vieţi”

17 01 2009

De trei ani, Politia Română încearcă să atragă atenţia populaţiei asupra accidentelor rutiere prin intermediul campaniilor educaţionale pentru sporirea responsabilităţii în trafic a tuturor conducătorilor auto. Anual, peste 2.700 de oameni mor în urma evenimentelor de acest gen şi alţi peste 7.000 sunt răniţi grav – după cum reiese din statisticile Poliţiei Române şi majoritatea accidentelor au loc datorită vitezei excesive. Ultima campanie publicitară are două clipuri care surprind două categorii: familiştii şi tinerii. Mesajul “Viteza. Ţi se mai pare cool?” încheie spotul al cărui scop e acela de a-i îndemna pe tineri să apese mai puţin pe acceleraţie. Pentru familişti, s-a mers pe ideea: “Poate trăieşti, dar poţi trăi cu faptul că i-ai ucis pe cei dragi?”. Şoferul, respectiv tatăl, îşi închide membrii familiei în saci.

Ambele mesaje sunt cutremurătoare şi fac apel la responsabilizarea şoferilor în trafic. O altă campanie a fost lansată de Serviciul Poliţiei Rutiere Sibiu prin care vrea să-i conştientizeze pe şoferi că viteza poate produce doar tragedii. Spoturile au fost acompaniate şi de un logo extreme de sugestiv: o cutie de sos de tomate desfăcută şi cu bulionul care curge pe lângă, sugerând că maşină poate deveni pentru oameni o cutie din care riscă să iasă cu ajutorul celor de la descarcerare, în condiţiile în care nu conduc prudent.

Surse:www.responsabilitatesociala.ro

www.expressibian.com

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: