„Nu-mi răspunzi la SMS…”

18 01 2009

Marţi, 06 ianuarie 2009, primesc sms. Iniţial mă gândeam că este vreo cunoştinţă întârziată care s-a dezmeticit după mini-vacanţa de sărbatori pe care şi-a petrcut-o izolată de lume. Am descoperit că nu e bine să faci presupuneri – text sms: „La mulţi ani! Începe anul câştigând premii! Cumpără revista xyz şi participă la primul concurs din 2009! Premii în valoare de 25.000 euro te aşteaptă!”.

Concluzia: „nici n-am început anul bine că m-au şi gasit!”  Firmele au început să exploateze din ce în ce mai mult canale noi de comunicare directă cu clientii lor, depăşind canalele tradiţionale cu care aceştia sunt deja obişnuiţi şi la care nu mai reacţionează prompt. În cazul de faţă, am fost pe de-o parte extrem de surprinsă, iar pe de cealaltă parte amuzată de inventivitatea „unora”, de „simţul pieţei” de care au dat dovadă în a exploata noi metode de a vorbi direct clientului lor, de a construi şi menţine relaţia cu el.

Am încercat să-mi amintesc cum de le-am dat ocazia să-mi înregistreze datele de contact în baza de date. Mai greu, însă mi-am adus aminte de faptul că nu cu mult timp în urma am luat la întâmplare o revistă şi am răsfoit-o. Pe una dintre multe ei pagini cu recomandări de produse pentru oricine şi orice, era un concurs. Nu erau premii atractive, însă din lipsă de ocupaţie am participat. Cum?! Am trimis un sms. Suficient cât să intre în posesia numărului meu de telefon. Cel mai curios mi se pare totuşi faptul că am participat la concurs după ce perioada de valabilitate deja expirase; cu toate acestea au fost suficient de vigilenţi cât să nu uite sa-mi introducă numărul de telefon în baza lor de date.

Chiar dacă sunt la început, firmele vor începe să exploateze din ce în ce mai mult acest canal; situaţia de mai sus este doar un exemplu. Companiile de telefonie mobilă folosesc de foarte mult timp aceasta opţiune de a interacţiona cu clienţii lor, diferenţa e că pentru ele nu este ceva ieşit din comun, doar sunt pe teren propriu. Este curios de urmărit evoluţia în timp a acestei noi metode; oare cât de repede va ajunge clientul să se simtă agasat, să-şi simta intimitatea invadată, mai ales că telefonul a ajuns să reprezinte un obiect extrem de personal?!

Cristina Dan

Actions

Information




