2009 – un an cel puţin interesant pentru marketingul online

18 01 2009

Criză financiară sau nu, un lucru e cert: Nu mai sunt bani. Cine spune asta? Păi cam toată lumea, de la bănci la fabrici, agenţii, mai toţi se pregătesc de restructurări şi eficientizări de cheltuieli. Semne rele ar zice unii, dar nu toţi şi asta pentru că specialiştii în marketing online se întrec care mai de care în previziuni optimiste pentru anul în curs. Pe ce se bazează când îşi estimează deja marja de profit pe 2009? Pe un raţionament simplu ce are la bază flexibilitatea incredibilă dovedită de campaniile desfăşurate pe internet. Cu alte cuvinte, o mare parte din banii care până mai ieri erau investiţi în mediile tradiţionale, vor fi direcţionaţi către comunicarea online şi asta pentru că rezultatele sunt mai uşor de identificat, campaniile pot fi optimizate pe parcurs, iar cheltuielile cu mult mai reduse.

Specialiştii se aşteaptă şi la o creştere a pr-ului online, care va avea ca prim scop managementul crizelor ce vor exista în rândul clienţilor afectaţi de contextul actual. De partea cealaltă, companiile specializate în oferirea de servicii de marketing online vor trebui să-şi adapteze întreg portofoliul la situaţia economică actuală şi să propună soluţii eficiente şi totodată specifice fiecărui client în parte. După părerea mea 2009 va fi un an în care doar cei puternici vor reuşi să supravieţuiască, ba chiar să obţină şi profit. Doar aceia care vor fructifica la maxim aşa zisele oportunităţi create de criza financiară mondială.

Interesant de urmărit va fi şi modul în care va evolua comerţul online şi asta pentru că deşi magazinele virtuale sunt printre principalii comunicatori pe internet (marea majoritate a marketingului se desfăşoară online), veniturilor lor vin din offline, de la clienţi mai mult sau mai puţin afectaţi de criză. Cred că aici se va da adevărata bătălie a marketingului eficientizat la maxim, care folosind bugete de austeritate, va trebui să genereze vânzări mai mari pentru produse mai scumpe (a se vedea evoluţia cursului valutar şi implicit a preţurilor).

Nu ştiu dacă 2009 va fi un an al creşterilor de profit sau un an al falimentelor spectaculoase, dar cel puţin marketingul online va avea ocazia să îşi demonstreze adevăratul potenţial ajutând la diminuarea efectelor acestor incertitudini generale.

Victor-Florian Rizescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: