Blog Marketing, Jeremy Wright, Bucureşti, Editura Business Media Group, 2006

18 01 2009

Cartea de faţă demonstrează clar cum pasiunea pentru blogging se poate transforma într-o afacere profitabilă. Autorul prezintă o analiză clară a acestui fenomen, pornind de la cunoştinţele de bază şi ajungând la sfaturi specifice şi chiar tehnice de îmbunătăţire a comunicării prin blog. De asemenea cartea se doreşte a fi un ghid pentru cei care vor să pătrundă în această lume incredibilă a blogosferei. Un ghid pentru toţi oamenii de afaceri care vor să-şi îmbunătăţească comunicarea cu partenerii, clienţii şi mass media. De asemenea Jeremy Wright prezintă pe larg cum blogul poate ajuta la o dezvoltare a relaţiilor cu clienţii şi o cultivare a unui dialog extrem de benefic pentru promovarea oricărei afaceri indiferent de stadiul în care se află.

Cartea tratează în termeni clari ce reprezintă şi cum poate fi obţinut succesul în bloging, care:„înseamnă să reuşeşti să atingi obiectivele pentru care ai ai lansat blog-ul.” Mai clar, Wright oferă un număr de 10 sfaturi pentru atingerea acestui succes online:

1. Fii sincer: Nu poţi să faci blogging despre tot, ci trebuie să ştii cine eşti, despre ce vei vorbi şi pentru cine.

2. Fii entuziast: Trebuie să scrii numai despre acele lucruri care te pasionează, trebuie să-ţi găseşti un ton care să-ţi placă şi să-l şi păstrezi. Entuziasmul generat de rearea unui blog este extrem de contagios.

3. Scrie des: Cel puţin o dată pe zi! Numai aşa cititorii pot căpăta încredere în informaţia veşnic proaspătă pe care o oferi.

4. Creează o mulţime de link-uri: Acestea sunt consderate „moneda blogosferei”. Link-urile sunt extrem de valoroase pentru că vorbesc despre tine: ce te interesează, pe cine cunoşti. Cu cât vei fi conectat la mai multe blog-uri bune cu atât vei fi mai apreciat şi respectat de cititori şi de ceilalţi bloggeri

5. Postează comentarii pe alte blog-uri: Astfel se crează o comunitate în jurul unui subiect de interes comun. Majoritatea descoperă blog-uri noi prin citirea comentariilor, iar tu poţi consolida relaţii cu alţi bloggeri dar şi cu cititorii lor.

6. Distrează-te: Deşi este o treabă cât se poate de serioasă, blogging-ul trebuie să fie şi o activitate distractivă. Încearcă lucruri noi şi conectează-te la site-uri interesante.

7. Deschide drumuri noi: Noutatea este la ea acasă, aşa că încearcă mereu ceva neobişnuit fără să te temi să faci valuri, să schimbi ceva sau să pui întrebări. Aşa au apărut podcasting-ul şi videoblogging-ul.

8. Ping: Software-ul tău de blog anunşă câteva servicii de monitorizare, că ai postat ceva nou, un exemplu ar fi ping-o-matic.

9. Foloseşte-te de feed-uri: acestea uşurează cititul blog-ului tău de către clienţi în funcţie de programul acestora fiind disponibile oriunde şi în mai multe forme (audio, text).

10. Foloseşte titluri sugestive: Fiecare titlu trebuie să determine cititorul să parcurgă tot textul. Titlurile bune îţi asigură o vizibilitate sporită în motoarele de căutare şi implicit mai mult trafic.

Victor-Florian Rizescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: