Cardurile de fidelitate – o modă eficientă în companii

18 01 2009

„Bună ziua, card de fidelitate aveţi?” aşa te întâmpină majoritatea casieriţelor din supermarketuri sau hipermarketuri, schimbând evident, brandul cardului în funcţie de companie pentru care lucrează. Cardurile de fidelitate, o tehnică reuşită de marketing, sunt alese de clienţii care-şi fac cumpărăturile constant din aceleaşi magazine, de la supermarketuri şi farmacii până la benzinării şi magazine de haine.

Reprezentanţii companiilor şi-au dat seama de importanţa unor astfel de instrumente de marketing: acroşeaza clienţii, îi fidelizează şi îi fac să se simtă “speciali”. Orice posesor al unui card de notorietate intră implicit într-un club al companiei respective, astfel putând beneficia de anumite avantaje, de la reduceri, promoţii şi cadouri, pana la cecuri prin care pot alege gratuit alte produse.Deşi reducerile de care beneficiază clientul nu sunt prea mari, efectul este unul mai mult psihologic, consumatorul simţindu-se bine pentru că oferta respectivă este adresată exclusiv celor din “grupul” lui.

Cardurile de fidelitate îi ajută pe reprezentanţii companiilor să ţină o evidenţă a clienţilor, interesându-se astfel nu doar de nevoile lor, dar şi de tipul de clienţi, de comportamentul acestora, de reacţia la promoţii. Fidelitatea prin carduri se regaseşte şi la magazine din domeniul îmbrăcămintei (precum Kenvelo) sau la cinematografe, cum este cazul Hollywood Multiplex. Firmele SensiBlu, MediaGalaxy, Altex, Mobexpert, Marks&Spencer se numără printre magazinele care oferă carduri de fidelitate şi implicit puncte, tactica mai este folosită de benzinăriile Rompetrol şi Mol, dar şi de mari retaileri, precum Cora, G’Market, Angst. Clienţii Carrefour adună „europuncte“, în timp ce clienţii Cora adună “hiperpuncte“.

Fidelizarea clienţilor a dus la o “calmare” a superpromoţiilor. În acest moment s-a ajuns într-un punct în care fidelizarea clienţilor existenţi devine indispensabilă şi atât producătorii, cât şi retailerii au început să acţioneze în acest sens.

Cardurile de fidelitate aduc cu sine si posibile dezavantaje, cum ar fi îndepărtarea clienţilor care nu sunt membri şi nu beneficiază de acelaşi tratament “exclusivist” precum clienţii fideli. Ofertele, fiind adresate doar celor care fac parte din club, îi pot îndepărta pe potenţialii clienţi ocazionali, care nu pot profita de ofertele puse în prim-plan în punctele de vânzare.

http://www.smartfinancial.ro/smartfinancial/publicitate&marketing/reduceri,+bonusuri+si+exclusivitate+prin+cardurile+de+fidelitate

http://www.iqads.ro/revistapresei_5980/promotiile_renunta_la_spectacol_in_favoarea_brandului.html

Iulia Roșu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: