Ce facem cu pagina de web?

18 01 2009


De ceva timp în urmă, a avea un website este o condiţie esenţială. Majoritatea companiilor utilzează spaţiul virtual pentru a comunica diverse informaţii privind istoricul companiei, misiunea, viziunea, prezentarea produselor şi a serviciilor, eventuale evenimente programate, oportunităţi de angajare sau oferă posibilitatea de a transmite solicitări de ofertă şi de a posta comentarii.


Există companii care au făcut din website, mai mult decât o prezentare virtuală a companiei, folosindu-l ca pe un adevărat instrument de marketing, prin intermediul căruia iniţiază o comunicare interactivă cu potenţialii consumatorii. Scopul urmărit este acela de a îi aduce pe aceştia cât mai aproape de momentul în care decid să înceapă să cumpere produsele companiei.


Compania Toyota şi-a creat o pagină de web cu mult peste cele ale competitorilor din punct de vedere al interactivităţii, informaţiilor existente şi a utilităţii. Cine vizitează http://www.toyota.com obţine o prezentare a tuturor autovehiculelor Toyota, dar şi a celor care urmează să fie lansate pe piaţă. Pentru fiecare produs sunt prezentate caracteristicile acestora, accesoriile, preţurile, imagini, clipuri video, garanţiile oferite şi posibilitatea descărcării unei broşuri. Interesant este că website-ul permite utilizatorilor să compare autoturismele Toyota cu până la trei produse ale competitorilor, scutindu-i pe acestia de timpul şi efortul care sunt necesare pentru colectarea informaţiilor.
Ce m-a surprins în mod plăcut a fost pagina de web special creată pentru deţinătorii unui automobil Toyota, semn că marketingul online nu trebuie să se termine după ce clientul a cumpărat produsul. http://www.toyotaownersonline.com conţine informaţii despre service-urile companiei, tips&tricks pentru întreţinerea maşinii, pentru conducerea acesteia, troubleshooting şi posibilitatea programării la service pentru servicii de întreţinere.
Marketingul online trebuie să conţină, ca şi marketingul tradiţional toate elmentele mixului de marketing: produs, preţ, promovare şi distribuţie şi cu certitudine Toyota a ţinut cont de acest lucru.


Cristina Aliman

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: