Criza financiară nu va afecta piaţa online

18 01 2009

Unul dintre segmentele de promovare în marketing care va fi afectat într-o măsură foarte redusă de criza economică este segmentul online, datorită costurilor reduse pe care le presupune în comparaţie cu segmentul offline şi datorită eficienţei ridicate în atingerea obiectivelor organizaţionale. Un studiu realizat de către Internetics care viza intervievarea celor mai importanţi jucători de pe piaţa online românească confirmă că segmentul online se va putea dezvolta în continuare, chiar dacă criza economică poate impune mici restricţii e buget pe acest palier.

În cadrul unei campanii integrate de promovare, mediul online este suţinut de cel offline şi de aici părerea că piaţa online va fi afectată de criză poate fi pertinentă dacă neglijăm faptul că există o tendinţă tot mai accentuată de a investi mai mult în campaniile online tocmai în acest context în care bugetele trebuie micşorate însă planul de promovare realizat.
Unii specialişti în domeniu recomandă, în această perioadă, completarea campaniei de marketing online cu un departament de Client Service optimizat, mai eficient care să asigure un flux de comunicare biunivocă între agenţie sau organizaţie şi client, toate acestea urmate de o interacţiune crescută şi o maturizare a pieţelor de consum.

Unele organizaţii au început deja o strategie de optimizare a costurilor prin introducerea sistemului de cost per click, uşor mai eficient dar şi mai puţin elegant decât predecesorul său, sistemul de cost pe numărul de afişări. Probabil că pentru normalizarea fluxurilor de activităţi dintr-o organizaţie, toate aceste strategii trebuie anticipate de aceeaşi gândire strategică şi vizionară care a adus o organizaţie de poziţia actuală (1).

(1) http://www.iaa.ro/Articole/Studii-de-caz/Criza-economica-si-piata-de-online/2184.html

Olga Năstase

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: