Fidelizare prin brand-uri proprii

18 01 2009

Brandurile proprii, atunci când vorbim de companii de retail, atrag noi clienţi şi îi fidelizează pe cei deja câştigaţi. Pe rafturile din magazinele mari se pot observa tot mai multe produse ale aceleiaşi mărci – de la serveţele, hârtie igienică sau cosmetice, până la mezeluri, apă plată şi îngheţata, toate având preţuri mai reduse decât mărcile competitive. Astfel, comercializarea propriilor mărci a reuşit să crească numărul clienţilor şi contribuie decisiv la menţinerea cotei de piaţa a magazinelor care utilizeaza această tehnică de marketing.

Hypermarketul Cora a lansat marca Winny în vara anului 2005. Winny denumeşte produse de la apă minerală, detergenţi, sucuri, scutece, hartie igienică, ulei până la alcool sanitar, orez, ouă, bomboane, dintre acestea cel mai bine vândute sunt apa minerală şi uleiul. O altă marcă proprie care a devenit tot mai cunoscută în rândul cumpărătorilor români este marca Nr.1 lansată de Carrefour în octombrie 2004, ea a ajuns la 700 de produse. Produsele “Nr.1” se regăsesc şi în rândul electrocasnicelor, nu numai sub forma de produse proaspete şi consumabile.

Preţul mic al produselor sub marca proprie se datorează unor investiţii minime în promovarea acestora, precum şi folosirii unui ambalaj care nu necesită costuri ridicate. Strategia de marketing pentru aceste produse constă în stabilirea unui preţ foarte mic în comparaţie cu celelalte produse ale marcilor existente în magazine, preţurile ajungând uneori cu 30% mai mici.

Metro Cash&Carry are în portofoliu 15 mărci proprii, printre care se numara Alaska, Watson, Aro, Four Seasons. Hypermarketul Real România are ca produs de baza marca TIP, în timp ce pe rafturile din Billa se regăsesc numeroase produse sub numele de “Clever”. Mega Image îşi promovează marca “365” pentru alimente, băuturi, produse lactate, fructe şi legume, produse congelate, vinuri, dar şi produse de întreţinere corporală. Retailerul Kaufland are marca proprie K-Classic.

Posibilitatea de a găsi mai multe produse sub aceeaşi marcă deja cunoscută, îi ajută pe clienţii să economisească atât timp, cât şi resurse financiare. Preţuri mici, calitate bună, produse din toate gamele se regasesc sub un nume comun, lupta se dă între brandurile magazinelor şi cele deja consacrate, însă aceste branduri proprii reprezintă o metodă eficientă de fidelizare a clienţilor.

Iulia Roșu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: