Joshua Bell- degeaba ai un produs excelent dacă nu îl transmiţi cui trebuie şi cum trebuie.

18 01 2009

Acum câteva zile am primit pe mail o întâmplare foarte hazlie, sau tristă, depinde din ce unghi este privită, în care Joshua Bell, unul dintre cei mai talentaţi vilolonişti ai timpurilor noastre, a cântat incognito, timp de o oră, într-o staţie de metrou. Din cei aproximativ două mii de de oameni care au tranzitat staţia respectivă, doar câteva persoane s-au oprit pentru câteva minute pentru a-l asculta şi cam 20 i-au dat bani, fără să se oprească însă. Timp de 45 de minute el a cântat şase piese de Bach, după care, timp de 15 minute a cântat una dintre cele mai complexe piese scrise vreodată. Toate acestea au fost interpretate pe o vioară care valora 3.5 milioane de dolari.

În acea zi la metrou, artistul la spectacolul căruia toate biletele fuseseră vândute cu două zile înainte, la un preţ mediu de 100$ bucata, a câştigat 32$.

Acest experiment a făcut parte dintr-un studiu asupra percepţiei, gustului şi a priorităţilor indivizilor. Întrebarea care s-a ivit în urma acestuia a fost: într-un spaţiu comun, la o ora nepotrivită, suntem capabili să percepem frumuseţea? Recunoaştem talentul într-un context neaşteptat?

Răspunsul este în mod evident nu. Toate acestea m-au dus cu gândul la mixul de marketing. Am realizat că ceea ce s-a întâmplat în acea dimineaţa la metrou se poate întâmpla în cazul oricărui produs. Desigur, nu pot să neg cât de importantă este calitatea unui produs, însă dacă el nu este dus clientului potrivit, la locul potrivit şi sub forma cea mai bună pentru ca acesta să îl perceapă, produsul nu va avea succes.

La fel cum Joshua Bell a fost un simplu cântăreţ stradal la metrou, tot aşa orice produs poate să rămână neobservat dacă elementele mixului de marketing nu sunt stabilite corect.

Monica Dobroiu

Advertisements

Actions

Information

2 responses

18 01 2009
andrei f

Experimentul ii apartine lui Gene Weingarten editorialist la Washington Post, iar articolul sau despre prestatia de la metrou – Pearls Before Breakfast, a castigat premiul Pulitzer.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/04/04/AR2007040401721.html

20 01 2009
Monica

Mersi pt completari!A fost intr-adevar un experiment interesant care m-a pus pe ganduri.




%d bloggers like this: