Marketing online bine făcut

18 01 2009

Aşa cum deja ştim cu toţii, marketingul online capătă din ce în ce mai multă valoare şi se pare că mai nou comunicarea de acest gen este folosită indiferent de domeniu, mărimea firmei sau pozitionare geografică.

Drept urmare suntem asaltaţi cu tot felul de bannere pe orice site, poll-uri sau invitaţii de înscriere la newslettere.

Cheia stă însă în cum atragi „surferii” pe site-ul tău şi respectiv să-ţi cumpere produsele.

Trebuie aşadar să gîndeşti în termeni de PR si nu de advertising, iar după ce ai reuşit să-i atragi prin informaţie trebuie să comunici cu ei, sa le oferi informaţia pe care o caută in dorinţa de a crede în produs. Interactivitatea joacă un rol decisiv.

Să luam ca exemplu unul din newsletterele de la divahair.

Structura acestuia implică alăturarea mai multor articole în pagină, iar printre acestea, pe lângă cel ce dă şi numele newsletterului, se afla articole din diverse domenii.

Ca si exemplu, pe lângă informaţia bine structurată şi la obiect a celui ce postase articolul, la sfârşitul acestuia se găsea un formular de înscriere prin care puteai încerca GRATUIT unul din serviciile descrise mai sus (ale firmei căreia îi aparţinea articolul).

Deşi în majoritatea cazurilor in care oamenii se înscriu la concursuri de acest gen nu se câştigă nimic, ci au câştigat iniţiatorii un contact în plus în baza de date (efect negativ asupra clienţilor care încep să se îndoiască de sinceritatea furnizorilor), în acest caz se întâmplă ca situaţia să fie alta.

Se primeşte ca de obicei (inimaginabil de rapid – un programel işi face treaba acolo) un mail de confirmare a cererii, dupa care (după confirmare) un altul prin care eşti înştiinţat că urmează să se facă programarea, dar că din cauza aglomeraţiei ar putea dura câteva zile.

Nu se poate să nu devii sceptic la primirea acestui mesaj, dar partea frumoasă şi marea lor realizare abia acum vine. A doua zi, undeva după prânz se primeşte un telefon pentru programare.

Iată ca se poate să se respecte paşii teoretici şi să se interacţioneze cu potenţialii clienţi.

Deşi nu este vorba de o companie mare, de renume, totul se face ca la carte şi se pare că se ţin de asta în continuare.

Iată că şi cei mai mici pot da exemple de marketing online bine făcut. Pentru lamurire îi puteţi găsi aici.

Surse teoretice: www.markmedia.ro

Magdalena Stăicuţ

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: