Marketing Online pe timp de criză

18 01 2009

În ultima perioadă cuvântul „criză” este parcă mai des rostit decât oricând. Aş putea spune că deja s-a creat o „modă”, totul trebuie să fie în pas cu recesiunea, orice lucru care merge nu tocmai bine, mai mult ca sigur este legat de criză. Nu neg faptul că economia modială trece printr-o periaodă mai mult decât dificilă, dar parcă prin această mediatizare intensă se crează un uşor sentiment de paranoia, o teamă mai mult sau mai puţin justificată de efectele „nemiloasei crize”.

În aceste momente se poate observa uşor cum majoritatea firmelor caută să reducă cât mai mult cheltuielile, fapt ce vine cum nu se putea mai rău (aviz amatorilor care încă mai speră la prime substanţiale). Dar destul cu vorbăria şi să trecem la lucruri serioase, mai precis: Cum afecteaza CRIZA, marketingul online? În mod evident prin ajustarea bugetelor şi recalcularea investiţilor dat fiind faptul că odată cu încheierea lui 2008 trebuie finalizate şi planurile pentru 2009. În accepţiunea generală munca departamentelor de marketing este una greu de cuantificat, drept urmare într-o perioadă de recesiune bugetul de marketing este primul ameninţat. Total greşit dacă e să mă întrebaţi pe mine, pentru că după cum afirmă şi cei de la PRwave: „ideea de bază ar trebui sa fie eficientizarea banilor investiţi, nu reducerea investiţiilor”. Şi cum discutăm de mediul virtual, aici posibilităţile sunt multiple şi mult mai flexibile decât pe offline şi de cele mai multe ori chiar mai ieftine. Indiferent de specificul companiei sau de obiectivele propuse, o reanalizare a site-ului în scopul unei mai bune optimizări SEO, o uşoară îmbunătăţire a navigării pe site precum şi o eventuală regândire a newsletter-ului sunt acţiuni care ajută fără îndoială la eficientizarea costurilor. Într-un cuvânt, buna utilizare a instrumentelor de marketing online nu doar că ajută compania, dar îi poate chiar mări cota de piaţă, mai ales într-o perioadă guvernată de incertitudini cum este aceasta.

Cât despre efectele pe termen lung ale crizei asupra marketingului online, cred că cel mai bine ne vom putea pronunţa după încheierea primului trimestru din 2009.

Surse: http://www.prwave.ro/blog/index.php/2008/10/23/pr-ul-si-recesiunea/

Victor-Florian Rizescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: