Marketingul direct – subevaluat

18 01 2009

Se pare că este adevărat. Într-adevăr marketingul direct este subevaluat în România, dar nu numai. Această situaţie a fost descoperită în urma realizării unui studiu ce s-a desfăşurat în patru ţări din Europa Centrală şi de Est (România, Polonia, Ungaria, Cehia şi Slovacia).

În cadrul acestei cercetări au fost interogaţi directorii de marketing ai 1300 de companii şi centralizând răspunsurile lor s-a ajuns la concluzia că din bugetul de marketing al firmelor se alocă pentru comunicarea directă mai puţin de 10%.

Conform rezultatelor, se pare că pe piaţa din România marketingul direct are cele mai scăzute cote. Cei care practică acest gen de acţiuni nu lucrează cu baze de date bine puse la punct şi nu folosesc toate canalele de comunicare specifice. De asemenea foarte puţini îndrăznesc să externalizeze marketingul direct, doar banking-ul şi unele companii de asigurări practicând acest lucru.

Ţinând cont de rezultatele acestui studiu şi în contextul crizei financiare actuale, companiile din România trebuie să se orienteze către marketingul direct pentru că le va ajuta să economisească bani, dar în acelaşi timp acesta oferă posibilitatea urmăririi rezultatelor, putându-se afla ce canal de comunicare a fost mai eficient.

Astfel marketingul direct, prin avantajele pe care le oferă poate reprezenta o soluţie pe timp de criză, fiind o alternativă la sumele mai ridicate care se dau pe advertising.

Rămâne de văzut cum se vor adapta marketerii la contextul actual şi ce tactici vor utiliza.

Sursă: http://www.iaa.ro/Articole/Studii-de-caz/Sondaj-marketing-ul-direct-subevaluat-in-cee/2162.html

Aura Nedelcu

Advertisements

Actions

Information

2 responses

8 04 2009
irinuca

si spui tu aurica ca e subevaluat?
pai cum nu,
ia vino mataluta la mini in dorohoi sa vezi teancuri, teancuri da reviste de la plus cum zace pa scara la mini si nu intereseaza pe nimeni.la ce dracu nu ti-ntreaba aistia daca le vrei inainte sa iti unple scara di porcariili celea??ca vine toti copiii si le ia dupa calorifer si numa lensir pacilea. RUSINI DOMNILOR

9 04 2009
Serban

sa fim seriosi, cum va putea marketingul direct sa castige teren daca este realizat execrabil? uitati-va singuri, spre exemplu, cum primiti drop-mailul la voi acasa? il primiti in cutia postala sau aruncat pe jos la intrare in scara?




%d bloggers like this: