Responsabilitatea socială şi etica în advertisingul românesc

18 01 2009

Etica politicii de produs este o reglementare foarte clară adusă de către AMA (America Marketing Association) cu obiectivul de a responsabiliza deciziile marketerilor pe mai multe paliere ale creării şi promovării unui produs sau serviciu.

Foarte multe discuţii se înscriau în trecut pe direcţia responsabilităţii în ceea ce priveşte definirea conceptuluiu unui produs, a poziţionării sale, depozitării şi, inclusiv, garantării acestuia. Modul de poziţionare este o practică foarte comună printre practicienii acestui domeniu, el transformându-se în ultimul timp în punctul de plecare pentru mai multe încălcări de etică profesională. Sunt cunoscute cazurile în care produsul X era prezentat ca asigurând un beneficiu pe care, în realitate, cea mai mare parte a produselor din aceeaşi clasă îl deţineau în egală măsură.

În aceeaşi direcţie de responsabilitate socială, 11 firme româneşti au agreat un cod etic ce presupune că toate aceste firme se angajează să renunţe la publicitatea pentru copii. Codul semnat între firme precum Pepsi Co., Nestle, Mars, General Mills, Burger King, Unilever, Coca-Cola sau Kraft a pornit de la mai multe informaţii date de către Comisia Europeană referitoare la numărul tot mai mare de copii supraponderali, în UE, din 22 de milioane de copii 5 fiind obezi. Comisia Europeană a realizat un proiect prin care se interzice publicitatea “mincinoasă” la alimentele pentru copii care nu îndeplinesc criterii nutriţionale stricte.

Pornind de la acestea, cele 11 companii au agreat ca publicitatea trebuie să se facă exclusiv pentru acele produse care îndeplinesc anumite criterii nutriţionale şi de asemena cu condiţia să cuprinde informaţii nutriţionale, despre gust şi compoziţie. Acordul prevede de asemenea renunţarea la publicitatea stradală1 şi publicitatea adresată direct copiilor, fără prezenţa unui adult.

Olga Năstase

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: