România nu are încredere în marketingul direct

18 01 2009

Un studiu realizat de către Linea Directa Communications arată că România se află printre ultimele state la nivelul preferinţei pentru marketingul direct. Cele două tendinţe, aceea de a surclasa importanţa marketingului direct în faţa altor instrumente ale marketingului şi aceea de a ignora din start respectiva strategie, au clasat România pe ultimul loc în rândul statelor europene, celelalte state supuse cercetării fiind Ungaria, Polonia, Cehia şi Slovacia.

Cea mai mare parte a companiilor (în cadrul studiului au fost luate în calcul doar acele companii care realizau venituri anuale de peste un milion de euro) direcţionează către activităţile de marketing direct un procent mai mic de 10% din bugetul alocat pentru marketing, valoarea medie a unui buget de marketing din România fiind de cel mult 250 000 euro. Această situaţie se datorează faptului că marketingul direct nu face parte încă din cultura organizaţională a celor mai multe companii, deşi eficienţa marketingului direct a fost demonstrată de ceva timp pentru alte medii internaţionale de afaceri.

Actuala criză financiară ar putea redresa poziţia marketingului direct în România prin dublarea procentului alocat acestuia de la o medie de 4%, la o medie de 8 % pentru anul 2009. Unul dintre oficialii Hit Mail a dat ca termeni de comparaţie Ungaria, cu un procent de 12 % acordat marketingului direct şi Statele Unite, unde acesta depăşeşte 50% din valoarea unui buget de marketing. Comunicarea directă şi puternic personalizată cu clientul, urmărirea unor baze de date reale şi optimizate care să poată furniza informaţii reale şi eficiente unei organizaţii, toate aceste atribute sau beneficii ale marketingului direct vor începe să câştige teren în situaţia limită a crizei mondiale, în care puterea de cumpărare este decimată, România nefiind o excepţie (1)

(1) – http://www.standard.ro/articol_72422/romania__pe_ultimul_loc_la_marketing_direct.html

Olga Năstase

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: