Scurta evoluție a B2B marketing

18 01 2009

Business to Business (B2B) Marketing se refera la comercializarea de produse si/sau servicii numai intre firme. Marketingul de tip Business to Business are diferite oportunitati si avantaje comparativ cu cel Business to Consumer, precum adaptarea mai rapida la nevoile clientilor, administrarea mai eficienta a tranzactiilor efectuate si a stocurilor, reducerea costurilor determinate de aprovizionare si multe alte.

Tacticile marketingului B2B sunt fundamental aceleasi cu cele folosite in marketingul B2C. De la utilizarea metodelor traditionale, precum reclame in publicatii potrivite targetului companiei, direct emailing, cataloage, marketing TV si radio, outdoor advertising, promotii, si alte metode de PR si publicitate, marketingul B2B se indreapta catre noi modalitati de a-si atinge noile taregeturi. Un nou canal care este din ce in ce mai utilizat de companii este internetul.

Acesta revolutioneaza in acest moment in orice aspect lumea corporatista. Blogurile sunt din ce in ce mai utilizate de companii pentru a atrage potentiali clienti sau chiar viitori angajati, dar de data aceasta nu sunt vandute produse sau servicii, dar in schimb sunt puse in valoare capacitatile angajatilor, cunostintelor acestora in domeniul in care activeaza compania.

Cati reprezentanti ai departamentelor de marketing din diferite companii din Romania, pe care ii cunoasteti, sunt interesati de existenta unei platforme interactive pe internet?

Zenovia Pascu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: