SMS Marketing = (Marketing Direct)

18 01 2009

Conform spuselor lui Marian Seitan, director general la Hit Mail, piaţa autohtonă de marketing direct s-a situat în 2008 în jurul cifrei de 35 de milioane de euro. O cifră modestă prin comparaţie cu piaţa din Ungaria (150 de milioane) sau Polonia (peste 500 de milioane). Cu toate acestea specialiştii afirmă că această piaţă are şanse să depăşească 60 de milioane de euro în următorii 5 ani.

Odată cu evoluţia mijloacelor de comunicare au evoluat şi instrumentele specifice acestui tip de marketing, aşa se face că în România anului 2008, aproximativ 10% din piaţa marketingului direct este reprezentată de campaniile desfăşurate pe telefonul mobil. Dacă până mai ieri banalul sms era utilizat pentru felicitări sau schimb de informaţii între prieteni, astăzi o bună parte din companiile româneşti îl pot utiliza pentru a-şi spori vânzările şi implicit profiturile.

Având în vedere contextul crizei economice dar şi inovaţiile de natură tehnică, Seitan este de părere că: „marketingul pe telefonul mobil va creşte şi mai mult, în contexul în care bazele de date sunt mai mari şi mai nou segmentabile”.

Vodafone a înţeles pe deplin avantajele acestei metode de marketing direct şi la jumătatea anului 2008 au lansat în premieră pentru România, serviciul AdPlus. Prin intermediul acestuia clienţii operatorului de telefonie mobilă pot primi, doar cu acceptul lor, informaţii despre cele mai recente lansări în domeniile de care sunt interesaţi, mesaje comerciale cu privire la brandurile preferate şi conţinut personalizat pe telefonul mobil. Lăudabil efortul lor, atâta timp cât partea cu acceptul clienţilor, este pe deplin respectată.

Reprezentanţii Vodafone identifică o parte din avantajele acestui nou serviciu prin: selectarea precisă a audienţei în funcţie de criterii de segmentare actualizate frecvent, exactitatea alegerii momentului expunerii la mesaj şi posibilitatea de a realiza campanii interactive prin care răspunsul din partea utilizatorilor se obţine în timp real.

Dacă stăm să analizăm faptul că acest serviciu se poate adresa unui public targetat de 9,5 milioane de utilizatori (clienţi Vodafone), eu cred că nu trebuie să fii expert ca să afirmi că marketingul direct prin sms se bucură de un potenţial inegalabil, lucru ce va conduce fără îndoială la o dezvoltare exponenţială a acestuia.

Surse:

http://www.iaa.ro/Articole/Stiri/Vodafone-a-lansat-primul-serviciu-de-mobile-advertising/2065.html

http://www.financiarul.com/articol_13101/o-campanie-de-marketing-direct-incepe-de-la-o-mie-de-euro.html

http://www.standard.ro
/articol_63768/sms_ul_ramane_motorul_publicitatii_pe_mobil.html

Victor-Florian Rizescu

Advertisements

Actions

Information

One response

24 02 2009
Mobile Marketing

In aceasta perioada de criza, un buget pentru mobile marketing, poate salva un P&L, al oricarei firme. Important este ca managerii sa investeasca in aceasta “arma”-mobile marketing, si rezultatele nu vor intarzia sa apara.




%d bloggers like this: