Sondajele online, o alternativă „enjoyable” la cele tradiţionale

18 01 2009

Pe la începuturile blogului scriam (1) despre cât de dificil este pentru un operator de sondaje telefonice să găsească persoane doritoare să răspundă la întrebări şi totodată să obţină răspunsuri relevante. În acelaşi articol spuneam cât de obositor este pentru respondent să reziste şi să răspundă la toate întrebările unui chestionar.

O variantă care pare să câştige din ce în ce mai mult teren pe piaţa studiilor de marketing este varianta sondajelor online.

Înainte de sărbători am completat un astfel de chestionar realizat de e-sondaj (2) şi pot să spun cu mâna pe inimă că mi-a făcut plăcere să îl completez. Sondajele online îmi aduc aminte de acele joculeţe în care după ce răspunzi la o serie de întrebări, afli cu ce vedetă te asemeni, ce job ar trebui să ai de fapt sau ce culoare reflectă personalitatea ta.

Un avantaj al acestui tip de sondaje este acela că atunci când îl completezi eşti doar tu şi calculatorul. Nu mai există acea presiune pe care, inevitabil, majoritatea oamenilor o simt atunci când sunt intervievaţi. Nu te grăbeşte nimeni, nu te simţi judecat, iar dacă chestionarul este astfel conceput încât să îţi trezească curiozitatea chiar îţi va face plăcere să îl completezi. Mai mult de atât, vei fi interesat de rezultatul studiului, iar mediul online este cel mai propice mediu de a transmite informaţii. Astfel cei interesaţi pot chiar primi raportul sondajului. Nu ştiu dacă e-sondaje oferă această posibilitate, cert este că eu am căutat rezultatele studiului şi am găsit foarte uşor raportul acestuia pe site-ul lor.

Desigur, un detaliu deloc de neglijat este legat de costurile pe care un astfel de studiu le presupune, acestea fiind, în mod evident, mult mai mici decât în cazul celor tradiţionale.

Sunt convinsă că în viitor numărul sondajelor online va creşte considerabil.

(1) – Tortura chestionarelor telefonice

(2) – http://www.e-sondaj.ro/, site accesat la data de 14.01.09

Monica Dobroiu

Advertisements

Actions

Information

One response

18 01 2009
Raluca

Ai dreptate Monica, in zile actuale, in care timpul este pretios nimeni nu mai are rabdare sa stea sa completeze un chestionar face to face, oamenii incep sa refuze din ce in ce mai mult sa participe la asemenea studii. Sondajele online reprezinta intradevar o buna alternativa in aceasta lume virtuala in ne afundam din ce in ce mai mult.




%d bloggers like this: