Strategia de marketing viral

18 01 2009

Tuturor ne place să împărtăşim prietenilor o ştire de senzaţie, o noutate în domeniul tehnologiei, apariţia unui nou serviciu, o întâmplare şocantă, un filmuleţ amuzant, o postură mai puţin obişnuită, un joc, o fotografie impresionantă. Ca să supravieţuim în era tehnologiei care evoluează extrem de rapid, trebuie să fim informaţi, să socializăm. Internetul este canalul care ne oferă cele mai multe posibilităţi în acest sens. Bazându-se pe nevoile actualului consumator de socializare şi informare, marketingul viral exploatează la maxim potenţialul internetului şi avantajele utilizării acestuia.

Pentru a avea însă succes, marketingul viral trebuie utilizat în cadrul unei strategii, caracterizată în trei cuvinte prin creativitate, creativitate şi creativitate şi care trebuie să ţină cont de următoarele reguli, pentru a avea impactul dorit:

* mesajul trebuie să fie simplu, concis, să poată fi înţeles imediat, nu trebuie doar să fie citit, ci să îl convingă pe destinatar sa îl transmită mai departe;

* mesajul trebuie să furnizeze informaţii corecte, să promoveze beneficii reale, să completeze un serviciu sau produs de foarte bună calitate, cu standarde ridicate pentru ca sursa care trimite mesajul să fie credibilă;

* mesajul trebuie să creeze o stare de entuziasm general în legatură cu produsul oferit, această abordare putând fi cheia către o campanie de marketing viral reuşită;

* transmiterea mai departe a mesajului trebuie să se realizeze cât mai simplu;

* echipamentul tehnic trebuie să fie foarte bine pus la punct, astfel încât să poată face faţă unei eventuale “explozii” de vizitatori;

* campania de marketing viral trebuie să fie creativă, originală, să producă sonoritate, să aibă rezonanţă;

* trebuie să se ţină cont de alinierea segmentului de piaţă vizat la publicul care vizitează siteul companiei în cauză.

Sursa: http://www.markmedia.ro

Dorina Șerban

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: