Tendinţe pentru noile comportamente de consum

18 01 2009

Anul acesta, Trendhunter, leaderul în materie de comunitate a tendinţelor , a realizat un top 20 al diverselor răsturnări de situaţie în domeniul preferinţelor mai largi ale consumatorilor, aria de studiu cuprinzând segmente precum: modă, arhitectură, design, economie, advertising şi multe altele.

Printre trendurile care vor guverna România în anul 2009 se numără:

1. Revenirea la obiceiul de a lua masa în familie, tradiţie uitată se pare prin prisma noilor cutume aristocrate pe care le dicta vremea

2. Afacerile de tip ‘do it yourself’ vor devein din ce în ce mai importante: afaceri dictate de pasiuni, hobby-uri materializate într-o mică afacere de familie, toate acestea vor culmina pe tot parcursul anului 2009.

3. Va reveni fumuseţea naturală, arie care cuprinde nu doar tendinţe în machiaj ci întreaga paletă a atitudinii feminine ca ideal estetic.

4. Promovarea de tip “shockvertising” şi marketing viral vor atinge un punct foarte ridicat, mai ales prin unirea blogosferei cu Youtube.

5. Personalităţile hollywoodiene îşi vor muta întreaga viaţă pe online.

6. Mândria de a fi ‘geek-setter’-cunoştinţele tehnice şi tehnologice vor surclasa multe alte tipuri de aptitudini în viitorul apropiat.

Alte tendinţe prognozate de cei de la Trendhunter se leagă de spiritul civic şi umanitatea fiecăruia: umanizarea animalelor de companie, accentuarea aspectelor eco, exprimarea personalităţii ca aspect esenţial ce ţine de vanitatea fiecăruia, recultivarea tendinţelor retro atât în media, cât şi în viaţa de zi cu zi vor consitui noi tendinţe de percepere a realităţii.

Pe palierul de comportament de consum, suntem martorii unei schimbări a definiţiei luxului: calitatea şi păstrarea aspectului clasic au încetat să mai fie singurele coordonate ale luxului, locul lor fiind împărţit acum cu noi tendinţe şi valori în design şi vom fi martorii stabilirii unei noi axiome, accea că stilul poate depăşi tradiţia. De asemenea adevărata declaraţie de valoare a fiecăruia va fi dată acum de produse impresionante, ţinând cont de faptul că oricine îşi poate permite mai nou un sistem audio performant sau un LCD cu o diagonală mai mare de 50 de inci.

Olga Năstase

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: